Second begining

Träning 2010-01-12 06:15:39
Kommentera - 0 st

Igår vart det inte många inlägg skrivna. Kände att jag behövde lite bloggpause en kväll och dessutom fanns det massa annat som skulle göras. T.ex att ta sig till gymmet i en timme direkt efter att jag kommit hem vid sjusnåret. Väntade in min kära pojkvän då han vart iväg på ett möte och sen bar det av. Men när vi kom upp till gymmet mötes vi av en syn som så många andra när första dagen på julsemestern är över. Alla löpband och cyklar var nästan upptagan, alla maskiner på gymmet var upptagna och alla pass var fullbokade! Jag bara suckade och sa till Mattias att om 2 veckor till 1 månad kommer vi aldrig se de här människorna igen. Och jag kan säga att det inte var många ansikten vi kände igen igår kväll.
Ang. detta fenomen så pratade jag om det med min vän Sandra igår. Hon är min egna lilla fitnessguru och hon sa det att det är så synd att människor bara pallrar sig till gymmet i ca. 1 månad efter att det avlagt något löfte i ett halvfullt tillstånd på nyårsafton. Ta dig själv i kragen och stå vid ditt löfte istället och kör inte i 180, 6 dagar i veckan från början. Det finns ju inte en människa på jorden som kommer hålla sig till något sådan om man inte är en van "gymmare". Det är sanningen! Jag håller med till 100%. Så ett tag framöver så får jag helt enkelt vänta på att alla dessa visstids gymmare har haft sin period och smällt vänta på min tur till att springa på löpbandet.

Förresten, är det någon som har rengjort en ugn förut? Jag ska rengöra våran för första gången ikväll och vet liksom inte riktigt vad proceduren är. Är lite orolig inför min uppgift och hoppas på att jag inte gasar ihjäl mig själv med ugnsrengöringen.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: