The finish line

Livet 2010-05-12 07:03:40
Kommentera - 0 st

Vad skönt det är att gå till jobbet på en onsdag och det räknas som en fredag. Mer röda dagar i kalendern tycker jag. Det är bra med liten små brytningar i vardagen så där så man inte behöver slita ända fram tills att man går på sin sommarsemester. Jag får vänra i 2½ månad efter denna lilla minisemester innan jag får vila upp mig igen. Och det är det värsta månaderna på jobbet som stundar då stora delar av avdelnigen då i intervaller befinner sig på semester. Jag går sist på semester i min grupp så jag kommer få sitta där längtansfullt och se när det går iväg och jag får stanna kvar och jobba så svetten lackar.
Men en bra sak är är att om man går så sent som jag gör (augusti-september) så är allt tillbaka i sitt vanliga lunk  på jobbet när man har semestrat slut. Always an upside to a downside.

Jag får hoppas att jag har en del energi kvar efter jobbet då jag har planer på att gå och träna. Idag ska det köras armar så att det förvandlas till spaghetti hade jag planerat. Får hoppas att gymmet är halvtomt på folk och alla andra bara vill vara hemma och slöa i soffan. Så gött när man har hela frivikterna för sig själv, för det händer inte ofta.
Men som sagt, först jobb i 8 timmar med allt vad det innebär.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: