Early bird

The good things in life 2010-05-30 08:21:41
Kommentera - 0 st

Även fast det är söndag så har jag varit uppe sedan kl 7. Detta då jag skippade min tvättid igår och åkte in till stan och klippte mig. Men det var faktiskt rätt underbart att komma ut så här pass tidigt. Det är riktigt skönt i luften och allt man hör är fågelkvitter. Plus att jag får vara helt ensam i tvättstugan utan en massa knasiga och jobbiga grannar som är där och härjar samtidigt.
Nu är det faktiskt skönt att sitta uppe för när jag slog på tv:n så ploppade "The Tyra Banks show" upp i rutan och kommer underhålla mig i 1 timme framåt. Sen är det nästan dags att hämta tvätten igen.

Igår var jag som sagt och klippte mig (äntligen!!). Och tjejen som klippte mig visste precis vad hon gjorde för hon fixade till mitt hår precis så som jag önskade det. Så hon klippte helt sonika av 8-9 cm av mitt hår och fixade till en lite längre page. Jag kan säga att det gjorde under för mitt hår och det känns som att jag kommer stanna med den här längde ett bra tag framöver.
Mitt hår är tyvärr lite för tunt, eller mina hårstrån är för tunna, så det är rätt svårt att klippa en frisyr av mitt hår. Jag skulle helst av allt vilja ha en fin ettapklippning, men tjejen som klippte mig sa att det ger ändå ingen effekt eftersoom hårstråna är så pass tunna. Så alla andra frisörer som har klippt mig tidigare har då bara gjort det jag velat och inte sagt att det egentligen inte funkar. Smart marknadsföring för sig själv, not! Så nu vet jag helt enkelt att jag har tunna hårstrån, men mycket hår. Anledningen till att jag tycker att jag tappar mycket hår, vilket jag gör, är inte någon slags näringsbrist eller stadiet till för tidigt skalligehet (haha!), utan att hårstråna helt enkelt inte är tillräckligt tjocka för att palla av att man borstar och kammar det eller meckar med det för mycket.
Det tog bara 28 år att komma fram till.... 

Förresten, glömt inte att uppvaka er lilla mor idag då det är Mors Dag idag. Min mamma fick välja sin egna present igår när vi var i stan tillsammans. Pappa och lillebror fixar tårta och blommor till henne idag. Så grattis till alla mammor där ute! Men mest grattis till min mamma som lyckats uppfostra två vildingar till sådan underbara människor som vi är idag.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: