It all went so fast

Tankar & funderingar 2010-03-15 08:05:17
Kommentera - 0 st

jag önskar verkligen att jag inte var tvungen att jobba 5 dagar i veckan. Jag skulle utan problem kunna klara mig med att jobba tisdag till fredag eller kanske tom. gå ner till att jobba 7 timmar om dagen istället för 8. Jag känner verkligen att jag skulle behöva mer egen tid, mer tid hemma, mer tid till att göra annat än jobba. Jag tror att i längde skulle det inte bara göra mig nytta utan även människor omkring mig. sitter previs och tänker hur skönt det skulle vara att kunna stanna hemma idah med och spendera den med Mattias eller med att kanske tvätta eller städa hemma. Få sådana saker gjorda som man lätt skjuter undan under helgen just för att man ska få tid till att inte göra vardagliga sysslor.
Ska verkligen tänka över detta och prata igenom det med min pojkvän. Ska även räkna på hur mycket det skulle betyda att jag kommer gå ner i lön per månad, men ibland väger livet mer än pengar. Utan tvekan.

Nu ska jag försöka planera veckans matmeny bestående utav endast nyttiga GI-recept från det två kokböcker som jag kommit överpå bokrean. Är redan hungrig även fast jag precis ätit min frukost.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: