The first steps...

The good things in life 2010-06-22 18:13:12
Kommentera - 0 st

Har precis kommit hem från min första löprunda i mina nya skor. Jag kan meddela att hälften av svetten kom från den brännande solen som inte var barmhärtig. Inte en enda plätt med skugga någonstans.
Men som jag alltid har sagt så har man inte tränat ordentligt om man inte svettas ordentligt. Och lite träningsvärk ska man ha också, men jag tror inte att den infinner sig så starkt idag. Tog inte alls i då jag kände att skorna måste springas in några gånger till för att jag ska kunna springa riktigt ordentligt och ta en riktigt lång runda. Men det första stegen kändes verkligen nice och nu kommer det springas 3-4 gånger i veckan.

Hoppas på att kunna klämma 5 kilometer på 30 minuter inom 1½ månad. Det borde vara ett realistiskt mål tycker jag. Jag ska ta och införskaffa den där smarta lilla maniken nike+Ipod till mina skor så kan jag synka dem med min iPod och se exakt hur mycket jag sprungit och hur snabbt och hur måmga kalorier min kropp har bränt. Det är en miljon gånger bättre än löpbandet.

Men nu ska jag ta och ställa mig i duschen och sedan vispa ihop lite middag. Känner för laxspett och grönsaksgratäng i senassås...mummsa!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: