The day after..

The good things in life 2010-06-26 11:00:03
Kommentera - 0 st

Hoppas all ni där ute hade en lika härlig midsommarafton som jag och Mattias. Hela dagen blev bra bara tack vare vädret som verkligen kunde jämnföras med det som bjuds på vid medelhavet.

Vi började vår dag ute på Skansen där vi strosade omkring i 3-4 timmar och bara givk omkring och titta på alla det små liven som fanns där. Björnarna var som vanligt igång och showade och likadant med markattorna. Älgen hade visst fårtt värmeslag och låg helt utslagen i hagen sin med kalvarna och vargen fanns det inte ett spår av. Men på miniskansken fanns det bra en massa djur som fick en att säga ååhh och aahh för att det var så himlasöta och fluffiga. När magen började kurra så hittade vi en våffelbod som bjöd på jättesmarriga våfflor som toppades med hjortronsylt och en klick grädde.

Efter vår eskapad bland djuren, och tusentals andra stockholmare som valfärdades dit, så åkte vi hem och jag somnade pladask i soffan och där stannde jag i några timmar. Sen bar det av till Mattias föräldrar för middag som efterföljdes av efterrätt bestående utav jordgubbar, glass och grädde. Efter den middagen var jag som i matkoma och när vi kom hem igen tog det inte lång tid innan jag somnade i soffan igen.  medans Portugal och Spanien lekte med en bolli tv-rutan.

Idag är det städning på schemat som gäller nu på förmiddagen. Tvätten är nästan klar, lägenheten är dammsugen och nu återstår endast moppning, städning av badrummet och diskning. Snabbt fixat och så har vi resternade del av dagen på oss och göra vad vi vill. Hoppas på att regnet uteblir, men just nu ser det lite si och så där ut på den fronten...

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: