Pegs, clubs and a golfers sunburn

The good things in life 2010-06-06 16:57:41
Kommentera - 0 st

Nu är utbildningenfärdig och det blev en kortare dag än igår. Idag spelade vi en liten "lärobana" på 5 hål som för min del gick käpprakt åt fanders. Jag kunde inte alls träffa bollarna och gjorde jag det så blev små fjuttiga slag på 4-5 meter. Och till råga på allt fick jag solsting och började må rejält illa efter ett tag, så då var det bara att ta sig till klubbhuset för lunch. Men det blev inte mycket till ätande för min del, då illamåendet tog över. Så jag gick och satte mig ute på terassen med en flaska vatten och tittade på det duktga golfarna ute på banan.
Samtidigt kunde jag göra lite kändisspotting i form av Måns Zelmerlöf, Marie Serneholt samt grabbarna i EMD.

När vi skulle fara hemmåt åkta vi en liten omväg och fann den mest underbara butiken på länge. Ett stort gammalt tegelhus som var fullproppad med en massa underbara heminredningsgrejer i rusitk, chabbychic stil. Precis vad jag och Mattias vill ha hemma hos oss. Och om jag varit miljonär hade jag nog köpt upp hela butiken. Det fanns så vackar saker och möblar så jag höll på och ramla av pinn flera gånger om. Så dit ska vi fara någon gång då vi har lite mer tid på oss och köpa hem lite godsaker.

Resterande del av eftermiddagen kommer att ägnas åt att tvätta, åka och handla, städa och sedan bara försöka överleva den solbränna vi båda dragit på oss. Ansiktet, hälften av armarna och asiktet har fått sig rejält med färg under denna helg kan man säga. Blir nice att gå till jobbet halft röd som en liten cocktailtomat imorgon.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: