Time for a treat

The good things in life 2010-07-16 18:16:10
Kommentera - 1 st

Här går man inte många knop idag efter en tuff och svettig vecka på jobbet. När jag kom hem så hade Mattias  mörklagt hela lägeheten och satt på fläkten så det är svalt och skönt hemma just nu vilket är grymt nice.

Nu ska jag mest sitta här i en och samma position i soffan och vänta på tills Mattias kommer hem från jobbet. Idag ska jag unna mig själv middag på MAX. Detta då jag nu i 2 veckor har kört endast GI-mat och jag kan säga att jag droppat 4,5 kg på dessa två veckor. Jag håller såklart igång med löpningen så det hjälper till en massa att hålla viktnedgången på en stadig kurva. Jag hoppas att tills att semestern börjar om 3 veckor har jag nått mitt mål att har gått ner 8 kilo totalt. Och jag kan lova er att det är någon svältdiet att äta GI-kost, utan man äter precis som vanligt bara att man tar bort alla kolhydrater i maten som pasta, ris och potatis samt bröd. Detta gör man i början av GI-kosten och sedan allt eftersom börjar man sakta introducera tillbaka kolhydraterna. Men istället för att äta "vita" kolhydrater tar men det alternativen med fullkorn i och det finns det i det flesta ris och pasta sorter. Annars kan man alltid välja att äta cous-cous (eller hur det nu stavas) eller bulgur. Matvete och qinuoa är också väldigt smarta alternativ.
Är man supersugen på bröd har det tom. kommit ut GI-vänligt bröd men annars kan man alltid köra med grovt mörkt bröd. Eller som jag säger finskt bröd (finnar äter i princip bara mörkt grovt bröd).

Men som sagt ikväll blir det till att äta hamburgare och det ska bli så himla gott att ni anar inte...hehe.


Kommentarer
Sabine

ååh max.. <3

2010-07-16 22:10:35
http://enibas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: