I am easy on Sunday

My love and I 2010-01-10 09:06:08
Kommentera - 0 st

Godmornin' to yall! Somnade i vanlig ordning i soffan när vi igår kväll satt och tittade på "Independece Day". Jag kan verkligen se den filmen hur många gånger som helst utan att tycka att den är tråkig. Will Smith är hur härlig som helst och Jeff Goldblum är verkligen en av världens bästa "nördar" i sin roll.
Innan den filmen började rulla bläddrade jag förbi VH-1 och där visade de "Hip Hop Honors-Def Jam" och jag kände att jag hamnat i himlen. Bara massa nice hip hop och r'n'b i from av livemusik. Och sedan att få veta mer om skivbolaget Def Jam var riktigt intressant och bättre blev det när en av mina favorit personer i muskindustrin Russel Simmons intervjuvades titt som tätt mellan uppträdandena.
När jag var yngre satt jag som fastklistrad vid MTV när det kom program som endast handlade om r'n'b och hip-hop. Jag köpte på mig en herrans massa tidningar inom denna musikstil och sög åt mig allt som kom ut och cd-splearen gick varm med artister som Mary.J. Blige och SWV. Så det var riktigt coolt och sitta och lyssna och titta på programet i väl över 1 timme. Till och med Mattias tyckte att det var riktigt bra musik.

Men idag är det lite lugnare takter som gäller på morgonkvisten. Ska bara vänta på att älsklingen ska vakna och sedan blir det mysig frukost. Dagen bjuder nog sedan på en tripp till IKEA, som inte blev av igår, och även en avstickare till Hemtex för att köpa hem nya gardiner. Väl hemma ska köket och badrummet storstädas och även gymmet ska besökas. Mycket att göra, men mycket roligt ändå (jepp, jag älskar att städa).


Bildkälla: Google.com


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: