Hot like chilli

Livet 2010-02-25 06:14:28
Kommentera - 1 st

Det här med att laga mat med färsk chilli är verkligen ingent jag rekommenderar till de svaga. Igår vispade jag ihop en hemmagjord guacamole. Trodde jag hade tvättat händerna supernoga direkt efteråt, men ack nej. Efter ett tag började jag få en brinnande känsla i näsan och det blev bara värre och värre. dum som jag var kliade jag mig med fingrarna lite på nästippen och då blev det fasiken totalbrand där inne. Trodde helt ärligt att jag skulle ramla ner och dö. Men efter att ha tvättat av näsan typ 3 gånger och smörj in den med lite kräm så försvann hettan. Fast tro inte att det var över där för när jag ska plocka ut mina linser så brinner det till som fasiken i ögonen, fast jag nu har tvättat händerna i alla fall 10 gånger sen näsattacken.
Och nu på morgonen då jag trodde kusten var klar så blir jag lurad igen. 2 sekunder efter att jag satt i linserna ser det ut so jag har bölat i 1 timme och tårarna bara rinner. Vad ska jag göra för att få bort den här förbaskade chillifaktorn i mina fingrar? Jag håller på att bli helt rabiat här. Får väl ta och skrubba med rotborste eller något när jag kommer hem helt enkelt.

En annan sak som ska göras när jag kommer hem det är att ta mig till gymmet och träffa löpbandet igen. Idag ska det springas 3.4 kilometer eller mer. Hoppas verkligen på att benen inte strejkar och att flåset verkligen är på topp så att jag kan maxa in några 100 meter till. För 5 kilometer ska jag kunna springa innan den 2 juni så det så!
Morot morot!



Kommentarer
Therese

En till superbra träningsblogg, Annika från Lets Dance..



http://amelia.se/blogg/annika-sjoo/



Den och Olgas är hot stuff o otroligt bra inspiration när det gäller motivation o kost :)



Puss på dig


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: