Trivia

Livet 2010-12-18 09:52:43
Kommentera - 0 st

1. Hur gammal är du om fem år? 35 år
2. Vem var den sista du träffade? Min fästman
3. Hur lång är du? 163 centimeter över havet
4. Vilken var den senaste film du sett? Gladiator (eller jag såg 30 minuter av den innan jag somnade i soffan) 5. Vem ringde du senast? Min kära mor
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jag älskar dig mest till min fästman
7. Vad är dagens planer? Kyrera mig och ficka med mamma
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och, sms:ar gör jag mes under dagen. På kvällarna ringer jag.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Mina föräldrar är sambos och har varit i över 30 år.
10. När såg du senast din mamma? Kankse 1½ vecka sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna
12. När vaknade du idag? 07.42
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, jga har hitta både vår familjekatt Elvis och min och Mattias katt August.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma hos oss och mina föräldrar!
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus är ingen favorit. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Där jag är som mest lycklig.
17. Vad skrämde dig som barn? Att kunna ta ut pengar ur bankomaten. Jag fattade inte hur det skulle gå till alls.
18. Vem fick dig att skratta senast? Vår katt "Agge"
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men det jag äger finns hos mina föräldrar.
20. Har du stationär eller bärbar dator?  Jag har en bärbar och Mattias en stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover alltid med linne och trosor, sommar som vinter.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3 st
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Aldrig
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor och strumpor
26. Är du social? Absolut.
27. Vilken är din favoritglass? Gammeldagsvanilj
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mina kvarvarande lån, köpa en tvättmaskin och åka till New York men min fästman.
29. Tycker du om kinamat? Me lövs it!
30. Tycker du om kaffe? Jag är mer en te människa, men ibland kan jag ta mig en smaksatt kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? Välling (för vuxna) eller en kopp te
32. Sover du på någon särskild sida? Mest vänster
33. Kan du spela poker? Ja, min kära sjömans-pappa har lärt mig.
34. Tycker du om att mysa? Love it!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det måste jag erkänna att jag är.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Absolut!
38. Kan du några andra språk än svenska? Finska, engelska, spanska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, och jag hoppas att få slippa det i framtiden.
40. Föredrar du havet eller en pool? Jag älskat både och, men det är något magiskt att få simma i klarblått medelhavsvatten.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, mat och nöjen för mig och min fästman
42. Äger du dyra smycken? Nej, enegltigen inte. Men det är dyra i affektionsvärde som min förlovningsring och mitt Tomas Sabo armband med berlocker.
43. Har du någon gång testat narkotika? Aldrig! Har inte ens rökt en cigarett i mitt liv.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Te
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mattias, Timo och min pappa som kan dra skämt i alla evighet. 
46. Välj ett ärr på din kropp? PÅ vänster över arm, märke efter poliospruta från när jag var liten.
47. Vad har du för ringsignal? Någon random som kom med telefonen.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? En toffla. Den andra har försvunnit.
49. Flirtar du mycket? Ja, men min fästman.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma hos min kusin, en i Motala hos min bästa vän och sen hemma.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, jag kan inget om bilar. 
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, det kan jag inte få då jag inte har körkort.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Jorden de ärvde av Björn Af Kleen (håller på och läser den nu)
54. Läser du dagstidningen? Ja, DN varje morgon.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, sagt upp prenumerationen av alla tidingar. Men läser alltid min mans "cafe" näd en dimper ner. Riktigt bra tidigt måste jag säga!
56. Dansar du i bilen? Nej, men sjunger gör jag alltid. 
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol eller Rockklassiker, kommer inte riktigt ihåg.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Något på jobbet antar jag.
59. När var du i kyrkan senast? På min gudsons dop.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: