God Jul!

The good things in life 2010-12-24 09:09:33
Kommentera - 1 st

Godmorgon julafton! Det är lika härligt att vakna varje år på julaftonsmorgon. Det är något i luften som gör att, jag i alla fall, får pirr i magen och en extra shot av glädje. Härligt!
Vi har här hemma prcis ätit frukost och haft en mysig stund tillsammans. Mattias måste jobba idag, men så är det när man har eget företag. Fast han jobbar bara till klockan 14.00, sen bär det av till vårat första stopp som blir hos mina föräldrar där även min lillebror finns. Hemma hos dem blir det finskt julbord och finskt firande (inte för att det skiljer sig så värst mycket från det svenska) för hela slanten. Det är alltid så härligt att komma hem där man blir lika ompysslad som när jag var ett litet barn.
Sedan när firandet är klart där åker vi hem en sväng för att lasta av och lasta om för att dra vidare till mina svärföräldrar. Där fortsätter firandet så länge vi orkar hålla på.
Men på hela denna resa har vi vår lilla August. Vi har inte hjärta att lämna honom ensam hemma under så måmga timmar, så han får följa med. Ska bli intressant att se hir han och vår familjekatt Elvis hemma hos mina föräldrar går ihop. Hoppas på att det accepterar varandra och inte börjar bråka.

Jag önskar alla er som tittar in här idag en riktigt God Jul och hoppas att ni har en supermysig dag med god mat, härligt sällskap och en och annan julklapp!

Kaikkille jotka käyvät täällä tänään toivotan teille Iloista Joulua ja toivon että teillä on tosi ihana päivä rakaittenne kanssa ja että kuusen alla on sinulle pari lahjaa ja että joulupöytä täyttää mahasi!


Kommentarer
Nina

Önskar dej en riktigt GOD JUL!

Kram.

2010-12-24 11:57:46
http://anina.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: