Finally I crossed the finnish line

The good things in life 2010-12-23 19:11:02
Kommentera - 0 st

ÄNTLIGEN!!!! Jag har jobbat som en tok i månader nu och så äntligen har dagen kommit då jag får ha semester i 1½ vecka. Denna vecka har varit helt tokig på jobbet och till råga på allt så har jag varit superförkyld en sväng, fått världens mest hemska hosta och idag tappade jag rösten totalt. Så jag har verkligen kämpat som en galning för denna ledighet och jag känner att jag förtjänar varenda minut av den.  
Idag har jag handlat det sista julklapparna efter jobbet och sprungit runt med en hel drös med andra människor i vimlet. Men det flesta var väldigt lugna och stog lugnt i långa köer och väntade. Sedan finns det alltid dumhuvuden (rent ut sagt) som leker att de är IQ-befriade och tränger sig före i köerna och sedan uppför sig som barnrumpor. Man säger väl inte "flytta på dig, jag ska fram här" när man ska gena genom en kö? Jag hade god lust att lägga fram foten så att de snubblade, men min julsnällhet tog övertaget och önskade bara att någon gjorde så mot dem också.

Men nu är jag så äntligen hemma och jag sitter under filten i soffan och väntar på att Mattias ska komma hem från jobbet så att vi kan åka iväg och köpa hem mat. Jag är alldeles för trött för att ställa mig vid spisen och laga middag, så jag unnar oss två en färdiglagad middag som sedan efterföljas av uppersittarkväll. Och traditionsenligt blir det med en Bingolott i handen och ett glas varm glögg i den andra.
Hoppas alla har en riktigt mysig kväll i stugorna och pustar ut inför morgon dagen.




Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: