Sailing away

Family 2010-08-09 08:30:30
Kommentera - 1 st

Idag har jag då vaknat upp till min första riktiga semester dag. Det känns helt knasigt att kunna ligga kvar i sängen utan att larmet går, kunna sätta mig i soffan och titta på tv utan att stressa och frukosten behöver inte ätas på direkten efter jag gått upp. Jag kan för första gången på 7 månader verkligen slappna av helt och totalt och bara njuta av att vara. Visst, jag har alltid haft helgerna till att slappna av och varva ner, men det är inte ens i närheten samma sak som detta. Det är bara 2 dagar och då hinnar man inte mer än landa ytters lite, man känner landningsbanan under fötterna, men innan man ens hunnit bromsa in så måste man lyfta igen.
Men nu känner jag att jag har landat och håller på att bromsa in rejält. Det går inte över en natt att bromsa in och stanna totalt, men jag kan tänka mig att när denna vecka har börjat ticka fram så står jag nog stilla lagom till att vi far iväg till soliga Rhodos.

Men innan jag åker iväg så långt så ska jag åka till ett land lite närmre än så. Ikväll ska jag och min kära mor ta oss över med en stor båt till Finland där vi ska hälsa på min kära kusin, hennes man och deras nykläckta kille. Detta lilla mummintroll ska bli min gudson förhoppningsvis nästa månad, men jag tyckte att det var en bra idé att lära känna honom innan all ruljans. Så mamma och jag har bokat en kryssning och åker ikväll till Helsinki. Ska bli väldigt skönt att spendera verklig kvalitetstid bara min mamma och jag.
Jag vet med mig redan nu att jag kommer sakna Mattias oerhört mycket, även fast jag vet att jag är hemma på onsdagmorgon igen. Men har man för vana att sova brevid någon varje natt, så är det jobbigt att vara ifrån varandra. Skönt att han kommer och hämtar upp mig vid terminalen på onsdag så slipper jag sakna honom tills han kommer hem från jobbet...hehe.

Nepp nu är det frulletajm och sen ska jag pyssla lite här hemma och packa. Så om det inte kommer några mer inlägg, så hörs vi på onsdag igen.


Bild: Google


Kommentarer
Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen. ;)

2010-08-10 01:33:20
http://shikos.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: