Schratching under the surface

The good things in life 2010-04-05 12:05:42
Kommentera - 0 st

Fick denna "lilla" utmaning från min goa vän Therese. Och medan jag har försökt skjuta undan det lite, tänkte jag att nu är det dags att ta tag i saker och ting. En rätt skön och annorlunda utmaning som inte syns så ofta i bloggsfären. So here we go folk's ,enjoy!

Hur var du som barn?
Jag var oerhört tystlåten och väldigt blyg och rädd för andra människor än mina föräldrar. Jag var aldrig någon sådan person som skrek efter leksaker i butikerna eller hade utbrott (enligt min mammas utsago). Jag var ganska belåten med att leka själv. Jag kommer ihåg att jag allt som oftast satt i mitt rum lekte med mina barbies eller My Little Piny och sjöng med det kassetband som just då rullade i min bandspelare. Bara det fanns musik var lilla jag belåten.

Hur var du som tonåring?
Mönstret fortsätter. Jag var tillbakadragen och umgicks med få, men pålitliga vänner. Jag var aldrig en festprisse, även fast jag alltid fick inbjudan till diveres tillstälningar. Jag valde hellre att vara hemma med mina vänner och kolla film och sitta och snacka, eller åka in till stan på bio och middag. Ingen massiv revolt som jag kan komma ihåg alls.

Ångrar du något du gjort?
Visst, ångrar jag saker och ibland maler det i huvudet. Men det går snabbt över då jag tänker att jag hade inte varit den jag är idag om jag inte gjort mina misstag.

Hur skulle du beskriva dig själv?
Observant, pratglad, för alltid sjungande, velig, komisk, till viss mån tillbakadragen, för var dag modigare, strukturerad, omtänksam, perfektionist (till en viss del), "homebody".

Hur skulle ditt senaste ex beskriva dig tror du?
En person som inte gjorde som han vill och som  en person som aldrig fick svar på det frågor hon ställde.

Hur tror du att dina vänner och din partner (om du har någon) beskriver dig?
Pratar högt, är rolig och omtänksam, pratglad.

Hur tror du de som inte känner dig beskriver dig?
Det första det hör är säkert min röst eftersom jag jämt pratar högt och helst med en massa engelska fraser i, så det uppfattar nog mig som en person som antigen bjuder på sig själv eller är hungrig för uppmärksamhet.

Snyggaste tjejen enligt dig?
Oj, kan inte säga. Alla kvinnor är vackra på sitt eget sätt, därav finns det inte den vackraste.

Snyggaste killen enligt dig?
Min man såklart, men likadant som med kvinnor är det med män.

Favoritserier?
Lost, O.C, SATC, True Blood

Det tre filmer som först dyker upp när du tänker på filmer du tycker om?
50 first dates, Den sista samurajen, Lilo & Stich.

Gillar du någon speciell regissör?
Nej, det gör jag inte.

Bästa låten just nu?
Gillar så många för tillfället, finns ingen som är bäst just nu.

Det känner du dig bekvämast i.
Ett par tights, lång tröja, converse och en hoodie. Håret i en tofs, osminkad, med en skvätt parfym.

Det känner du dig snyggast i?
I min mans blick.

Det häftigaste du varit med om?
Att inse att den stora kärleken faktiskt existerar och att själsfrände inte är ett påfund.

Vad är viktigt för dig?
Att känna mig lycklig. Lyckan tankar jag från kärleken från min man, min familj och mina underbara vänner.

Om pengar inte var en begränsning, hur skulle du vilja att din framtid såg ut?
Jag skulle först och främst se till att mina föräldrar fick det bästa livet som finns att frambringa med pengar.  Samma med min lillebror. Det skulle få det bästa huset och bästa läkarvården som jag lunde få fram. Min lillebror skulle få resa ut i världen och upptäcka allt det som min pappa berättat om från sina historier som en sjöman och jag och Mattias skulle hänga på. Lika mycket som man blir förundrad av vad man ser i världen, lika mycket ger det en upptäckt av en själv.
Jag skulle säga upp mig från mitt jobb och bara änga mig och åt att andra människor fick lite av det de drömde om. Jag skulle köpa ett fitn och rymligt hus till mig och Mattias där vi kunde växa till en stor familj. Men både mor-och farföräldrar runt knuten. Våra barn skulle få precis den utbildningen det drömde om.
Materiella ting till all ära, men bara jag har en stor maffig soffa och samma med sängen, i mitt hus och ett välutrustat kök är jag tillfredställd. Fast ett körkort vore fint också....


Nu ska denna utmaning skickas vidare. Men jag säger så här, den som känner sig manad var så god och plocka denna lilla frågestund till din blogg och blotta lite av dig själv för oss alla.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: