It was a very good night

My love and I 2010-04-18 08:37:43
Kommentera - 2 st

Vaknade upp för 20 minuter sedan och kunde inte sova. Och nu när jag sitter här i soffan så känner jag mig så trött att jag skulle kunna sova minst 10 timmar till. Ibland är min kropp helt koko-bäng.

Igår var vi då alltså på restaurang Italiano med Mattias föräldrar. Det var verkligen hur trevligt som helst, förutom då att ljudvolymen var aningens för hög där inne. Vi fck väldigt ofta sitta och och nästan skricka till varandra för att höras och det var inte så himla roligt. Maten däremot var helt oki. Jag åt bruschetta till förrätt, risotto med skaldjur till varmrätt och panna cotta till efterätt.
Bruschetta tog jag mest för jag ville jämnföra den med Capris bruschetta. Utslaget blev en jordskredsseger till Capri. Tyvärr var Italianos bröd inte tillräckligt rostat och smaken av presilja blev för står. Risotton skulle varit hur god som helst om inte den också hade drunknta i smaken av persilja var och varannan tugga. Jag är inget fan av persilja överhuvudtaget, men lite som dekoration är aldrig fel. Men detta var lite väl mycket för min del. Panna cottan dock får toppbetyg. Perfekt vaniljsmak och så hade det en jättegod liten sås till. Tror att det var jordgubbs/hallonbalsamico och det passa verkligen jättebra till det.
Men kvällen i sin helhet var verkligen jättetrevlig och Mattias pappa är verkligen en humorkille. När vi satt och väntade på tunnelbanan hem så kunde knappt sluta skratta år hans uttalanden. Alla andra på perrongen måste ha trott att jag var helt wacko.


Nu blir det frulletajm och till det ska det plöjas avsnitt av "16 and pregnant". Väldigt intressant realityserie tycker jag, baby-moma-drama på hög nivå. Check it out if you can!


Foto:Privat


Kommentarer
Sabine

haha ååh jag hatar å vakna å va pigg å sen vara skittrött när man går upp..

2010-04-18 10:58:07
http://enibas.blogg.se/
Nina

Det lät som en mysig kväll med svärpäronen!

Ha en fortsatt skön söndag, här slappas det :-)

2010-04-18 15:35:04
http://anina.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: