Give me a brick plese

Tipstajm 2009-09-30 18:28:39
Kommentera - 0 st

Vart tar veckorna vägne egentligen? Alldeles nyss var det måndag och man släpade sig själv till jobbet och nu har det redan hunnit bli onsdag kväll. Ibland känner man att man har så mycket att göra både på jobbet och privat så man hinner inte att bara stanna upp och andas. Det känns i vissa stunder att jag bara går och går utan att fatta egentligen vad jag gör. Det är som att kroppen är inställd på autopilot och man är som en robot.
Jag uppskattar verkligen det timmar som jag och min pojkvän spenderar tillsammans på kvällarna i soffan. Då känner man faktiskt hur man stannar upp och låter kroppen bromsa. Plus att alla det skratt som jag får på kvällarna tack vare min underbara M gör det bara en massa bättre.

En annan sak som får mig och min hjärna att varva ner är att läsa. Jag läser lika gärna intressanta artiklar i någon tiding/magazine som en bra bok. Just nu är jag mer inne i en bokperiod och vill bara sluka ny bok efter ny bok. Jag har precis börjat läsa "Mötley Crüe-The Dirt" och jag är helt inne i den och rekomenderar varmt till alla att läsa. Jag fullkommligen älskar biografier och böcker med en sann handling. Innan denna bok läste jag boken om Jenna Jameson och den var verkligen intressant. Men ibland känns det skönt att blanda in något påhittat och därför var jag idag förbi en pocketaffär för att se vad som fanns att erbjuda. Och jag antar att jag är en av det sista som införskaffar den första boken i Twilight-serien, "Om jag kunde drömma". Jag har sett filmen och hoppas då på att böckerna ger samma känsla om inte bättre.
Så det blir tvära kast mellan den råa rock'n'roll världen till påhittade vampyrromanser. Men det är just det som är charmen med böcker, inte sant?


The dirt and the dream


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: