Finnish goodies and boxes

Shoppingbag 2009-09-03 09:12:44
Kommentera - 0 st

Den lovade uppdateringen kom inte förrens idag. Var helt slut efter att jag och M hade städat ur mitt förråd. Men nu är det tömt och kontraktet ska sägas upp. Äntligen har jag alla mina tillhörighter här i vårat gemensamma hem. Känns lite overkligt, men känslan av lycka övervinner det.
Så till slut efter att ha gått igenom 12-13 lådor med grejer kom 2 av dem hem till oss, 2 hem till mamma då hon ville se om det var någonting som hon ville ha och till sist 9 lådor rakt till soptippen. Att en människa kan samla på sig så mycket onödigt är helt otroligt.


Efter att ha plockat ur alla tallrikar och glas är detta
som fick följa med hit. Mina fotografier och böcker.

Som sagt så skulle jag uppdatera om vår lilla trip till Finland. Vi hade en super nice dag i Helsinki då vi gick omkring på kullerstensgator och i en massa affärer med mumingoodies och finska böcker. M höll på att få nipran på mig när jag bara sprang efter dessa grejer. Men till slut gav jag upp och vi gick omkring på gatorna och var turister. Synd bara att mina nya skor var elaka mot mina fötter och vi tivingades gå tillbaka till båten tidigare än planerat. Men "all in all" var det en jättemysig minisemester.


Iitalla värmeljus hållare. Står fint på vårat soffbord.


En av mina favoritböcker från när jag var liten. Och i denna
bok har de klämt in 3 av mina favoritböcker...



Ett till tillskott i min samling utav mumimmuggar. And hey, it's pink!


Muminhandduk som inte fick bli efterlämnad i affären.

Som ni ser så är jag helt hokkad på Muminprylar och en hylla i ett av våra köksskåp kommer snart vara helt full med Muminmuggar och skålar. Men så är det när man väljer att bo med en finne.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: