Black in the dead of winter

Shoppingbag 2009-09-27 16:20:47
Kommentera - 0 st

Vilken djungel det finns utav vinterjackor där ute. Kändes som att jag till slut skulle få ge upp hoppet efter att ha provat en miljon olika modeller kändes det som. Och vissa av prislipparna var lite väl höga för mig, även fast jag ahde råd att betala. Jag kände att i många utav fallen är det banne mig det lilla namnet på jackan som kostar och inte själva kvaliten på jackan. Till min stora förvåning så är storlekarna på jackorna lika olika som på jeansmärken. Ibland fick jag dra fram L eller tom XL för att ens få på mig jackan och jackan jag till slut köpte fick jag ha storlek 38 i. Helt sjukt. Inte undra på att tjejer mår dåligt för sin vikt. Alla är vi ju inte pinsamala anorexiaoffer som går på chailattedieten liksom. Det flesta av oss äter normal mat och har normala former och kurvor. Usch, vad arg jag blev när jag satt och tänkter på det.

Aja, nu har jag i alla fall försäkrat min värmekälla til vintern och det känns skönt. Bra att vara ute i god tid så att jackorna inte tar slut och man får nöja sig med en modell som man inte alls gillar. Tillsammans med jackan ska jag ha svart supermysiga tumvantar som jag älskar. Har haft tumvantar flera vintrar i rad nu och det håller definitivt fingrarna varmare än fingervantar, enligt mig i alla fall. Allt som saknas nu är en fin och och tillräckligt lång halsduk som inte får klia. Sen är vinters ytterkläder fixade.


Blev en Everest, 3:e året i rad nu. Matchas med dessa underbara tumvantar.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: