Warm it up baby

Livet 2009-10-01 20:34:12
Kommentera - 0 st

Vinter verkar komma med stormsteg just nu. Imorse när jag skulle iväg till jobbet och kikade in termometer i käksfönstret så var pieln på bara 2 grader. Visste inte om det var dags för vinterjacka eller inte. Men jag tog på mig min favorit hoodie och skinjacka plus en tjock halsduk (som jag fick gräva fram i all desperation då jag kom på att jag slängt mina gamla halsdukar i min städfrenesi) och mina vantar och det fungerade utmärkt. De nya UGG:sen fick också åka på så jag såg ut som en vit jetti med skinjacka när jag traskade till jobbet.
Det ska tom. börja snöa imorgon som jag såg på vädret på tv alldeles nyss. Fast det var ju inte här i huvudstadsområdet utan mer uppe i norr. Men ändå, hösten är som bortblåst och vintern tog över direkt. Fast jag klagar inte. Det är frukstansvärt mysigt att sitta hemma ihopkurad i soffan och inlindad i en tjock filt med den man älskar mest i skenet utav en massa tända ljus.
Sen att det ser ut att man gått up 10 kilo på en natt när man tar på sig vinterjackan med alla ateraljer är bara en tillfällighet. För hur skönt är det inte när det blåser som värst ute att dra upp dragkedjan ända upp och linda om halsduken ordentligt och känna att man är som i en liten bastu inuti i sin tjocka jacka.

Det ända som är baksidan med vintern är att det är mörkt det mesta tiden av dygnet. Det kan bli lite jobbigt i början och speciellt när man går till jobbet och sedan åker hem möts av samma mörker. Men man måste göra det bästa av det hela. Ut och gå på lunchen och försöka knipa en fönsterplats på jobbet/skolan är bra idéer.

Nu ska jag ljusa upp tillvaron med en massa tända ljus och den sista snutten utav Idol som efterföljs utav de nya serien på tv4 "Inlåst". Ska bli intressant att se hur dessa killar reagerar på den grymma verklighet som är fängelseliv.


Hoppas inte tempraturen sjunker så här lågt bara...


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: