Pink is healing the pain

Tipstajm 2009-10-01 20:02:31
Kommentera - 2 st

Idag började den rosa månaden, alltså månaden då bröstcancer uppmärksammas över hela världen. Jag tycker detta är en ypperligt bra kampanj för att uppmärksamma den cancerform som drabbar miljontals kvinnor i vaje land på jorden. Att alla kan bidra på sitt eget sätt antigen genom att ge bidrag till just bröstcancerforskning eller genom att köpa olika varor som just bidrar till samma mål.
Jag antar att det vanligste är att man införskaffar sig Rosa Bandet. Själv köper jag det varje år så jag har införskaffat mig en hel samling utav rosa ribbons. Men jag ger mer än gärna 20:- till något som kan förbygga en sjukdom som även kan drabba mig. Det finns ju en hel del mer varor att köpa som läppsyl på Apoteket eller varför inte Ahlgrens Rosa Rattar. Eller så kanske man gillar att skura golvet fashionablet och väljer att investera i en rosa skurhink med mopp från Vileda.
Ja, det finns en uppsjö av saker man kan köpa som alla ger en liten slant till något stort. Men huvudsaken är att man bidrar på sitt eget sätt.

Jag föreslår att all ni som besöker min sida seglar in på Rosa bandet sidan här och ser efter hur just du kan hjälpa till att rädda en utav dina medsystrar.

 

 
Ett urval utav varor som man kan unna sig sjäv och
på samma gång ge till forskningen.


Kommentarer
matilda

såg du idol ?:)

vem vill du ska gå vidare:)?

2009-10-01 21:17:45
http://maatilda.blogg.se/
sara

Jag gillar rosorna.. jag vill ha rosorna fina :-)

2009-10-03 14:29:30
http://saraswonderland.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: