I wish I didn't have to go

Livet 2009-10-07 17:42:16
Kommentera - 1 st

Idag har lilla jag tvättid, men jag skulle hellre vilja sitta kvar i soffan och inte alls gå ut något mer. Blåser nästan storm utanför fönstret här på ön och det känns som att jag kommer blåsa bort vilket minut som helst. Men mina tunga tvättpåsar kanske hjälper till att hålla mig på marken.
Jag är en sådan där konstig person som tycker om att tvätta. Är som en slags terapi för mig när jag står där och hänger upp de våta kläderna på tork. Rensar igenom hjärnan på allt som hänt under veckan, nynnar lite för mig själv. Tur att jag nästan alltid är ensam i tvättstugan annars skulle nog våra grannar tycka att jag var lite underlig. Fast helst av allt skulle jag vilja slippa tvättstugan och få tvätta hemma. För jag antar att ni som jag har vissa människor i erat grannskap som inte fattar att det finns andra som också tvättar i tvättstugan. Nu kommer det här verklign låta som en gammal tant som klagar, men vem vill tvätta med någon annans tvättmedel eller få deras ludd på dina kläder i torkskåpet. Men värst är nog när något orpon går och början tvätta på ens bokade tvättid eller rent av baar skiter i tiden och slänger in en sista maskin 10 minuter innan deras tid går ut och tror att maskinen hinner gå igenom. Please go back to school and learn the time!!

Hoppas att jag slipper några sådana här problem idag för att jag blir verkligen supersne om jag måste börja städa eller svära det första jag gör när jag kliver in.
Jag ber och hoppas att vi inom en snar framtid skaffar oss en egen tvättmaskin så jag kan vara harmoniska alla dagar i veckan när det är tvättajm.


Har ni också ett berg av tvätt när det är tajm att tvätta?


Kommentarer
ღ Sabine

fin design!

jag försöker tvätta lite hela tiden så det inte blir ett berg ^^

2009-10-07 18:35:36
http://enibas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: