Tävling-MakeUp Store Produkter

Tävlingstajm 2009-11-07 14:32:09
Kommentera - 16 st

Jag har fått med mig en massa gratisprodukter från MakeUp Store genom olika events och gratisutskick som jag själv inte har använt mig utav. Så jag tänkte att någon lycklig tjej kan få använda dem bättre än jag.
Jag lottar nu ut dessa 3 eyeliners i nyanserna gråblå, grönt och rosa som passar i vilken partynatt som helst. Till dessa medföljer även en liten minisminkväska som man kan stoppa med det viktigaste smågrejerna som måste med i den lila partyväskan. Även denna sminkväska är från MakeUp Store.
För att vinna hem detta set vill jag att du delar med dig utav ditt värsta sminkminne. Något som du trodde skulle vara en hit, men som visade sig vara ett magplask. Det värsta minnet vinner.Tävla kan ni göra fram till imorgon söndag 8/11 kl 21.00. Må bästa sminkminne vinna. Lycka till!


Kommentarer
Emmy

Jag gick i fyran och hade precis börja lagt ett öga på smink, och jag tyckte det var otroligt pinsamt (varför vet jag inte).



Men jag minns att jag och en kompis gick till en matäffär för att jag skulle köpa den populära flicktidningen julia, och i detta nummer fick man en mascara med och självklart köpte jag tidningen.

Som man kanske kan lista ut så var den ju inte bra, helt torkad men jag lyckades få lite klet på fransarna och blev otroligt stolt.

Gick till skolan och alla berömde mig för att jag hade fixat mina fransar så "snyggt", men det värsta var att jag sa, vadå? jag har inte mascara på mig? Jag vågade alltså inte stå för det..



Några månader gick sen fick jag ett intresse för skuggor, och rosa var min favorit färg, så självklart fick det bli en rosaskugga. Och oj vad jag skrattar när jag ser gamla kort på mig själv, rosa ögonskugga och torkadmascara. haha!



Kram

2009-11-07 14:42:33
aleeekz

det värsta är nog när vi hade en "smink kod" det skulle vara mycket mörkt smink men vem glömmer det ? jo jag, jag kommer dit med rosa ögonskugga och alla tittar ut mig till en av mina kompisar berättar om "smink koden" och jag minns det först då..



det är det jobbigaste jag har varit med om :P.

2009-11-07 14:45:14
http://voffsen.blogg.se/
Maria - livet i Milano ☆

trevlig tävling =)

2009-11-07 17:11:04
http://fashionstars.blogg.se/
A.C

hej:)



Jag e hemma igen från stan.

hittade inga fina kläder/skor, men köpte lite smink ist, från lacome och M.A.C så jag e nöjd:D

har också fikat^^



ska snart kolla på film tänkte jag.. e lite trött..asch..



ha en njas lördag kväll:D kram



2009-11-07 18:04:15
http://amychen.blogg.se/
vesna.blogg.se

haha dom e verkligen h e m s k a ..

2009-11-07 18:56:48
http://vesna.blogg.se/
Nina

Vilken trevlig tävling!

Mitt värsta sminkminne var en partykväll i Glasgow förra året, vi tjejer hade gjort iordning oss för fest och när vi skulle gå till discot en bit bort från hotellet, så var det som hela himlen öppnade sig... Mitt smink "försvann" ha ha vad vi skrattade åt detta :)

2009-11-08 13:17:31
http://anina.blogg.se/
Amanda Elbemo

Åh Gud jag vill inte ens minnas...! Det var i 7an, jag och några kompisar tänkte, varför inte gå ner till Lindex , och testa smink på håltimman?(En av mina kompisars mamma jobbade där) Och självklart gjorde vi de, vi gick ner och började testa smink och sen fick en kompis till mig för sig att sminka mig. Dum som jag var gick jag med på det och lät henne sminka mig. Så hon satte igång att sminka på och de andra bara stod runt om och nickade till svar när jag frågade om de såg bra ut. Men plötsligt kollade vi på klockan och såg att vi skulle börja, så vi fick springa upp till skolan. Väl inne på lektionen så började alla skratta och jag fattade ingenting, så jag bad om att gå på toaletten. Där inne trodde jag att ajg skulle svimma! Min kompis hade sminkat en på TOK för brun/orange färg så sträcket var jäklar så tydligt, kinderna lyste illröda och mascaran låg under ögonen i klumpar och inte nog med det hade hon satt en guldig/Knallblå ögonskugga på mina ögon... Jag trodde jag skulle dö! Men jag fick bort det mesta med vatten, tur att det var sista lektionen, haha. Kommer jag aldrig glömma!

2009-11-08 19:52:57
http://lillllamy.blogg.se/
evamar

Mitt värsta sminkminne måste vara från ett disco i sexan. Jag hade köpt jordens snyggaste glitterögonskugga med glitter i alla regnbågens färger och ett matchande nagellack. Jag kände mig hur vuxen som helst på väg till discot och hade till och med fått på mig en gnutt av syrrans dyrbara mascara från MAC.



Det värsta var att alla killarna hade bestämt sig för att dissa smink och att de kallade mig för Mask-rara. Till råga på allt rasade glittret av i drivor och fastnade på mina kläder och lite här och var. När favvokillen till slut gick med på att dansa en dans med mig (efter att jag hade lovat och svurit att det INTE var mascara jag hade) såg HAN ut som en discoboll och vägrade att prata med mig resten av kvällen (ja, faktiskt resten av skoltiden). Det dröjde läääänge innan jag vågade mig på mascaran igen och allt som glittrar har varit bannlyst ur sminkväskan! Just därför vore det kul att vinna dessa och testa om jag kanske är en glittertjej, trots allt.



PS. Jag länkar i min tävlingsblogg:



http://evamar.blogg.se/2009/november/smink-8-november.html

2009-11-08 19:54:06
http://evamar.blogg.se/
getpalmd

Jag har två. När jag var 13 lånade jag mammas Dior brun utan sol till ansiktet, dyr och väldigt effektiv. Nästa dag i skolan fick jag frågan om jag varit i södern förra natten, gud vad jag skämdes, vad säger man? :-) Jag var verkligen mörkbrun i ansiktet.



Sen det klassiska för mycket solpuder i ansiktet med oj, jag glömde halsen som är helt vit.. hemskt. Men man lär sig!

2009-11-08 20:04:53
http://www.getpalmd.com
Elin

(Hoppas jag hinner vara med och tävla)



Okej, mitt värsta sminkminne var på en halloweenfest, jag var 14 år, så det var hela 10 år sedan!



Vi var hos min bästa kompis och hennes storesyster och hennes kompis skulle sminka mig och min bästis.



Det blev lite crazy..kan jag säga.

Min bästis skulle ha blått tema, hon hade t.o.m blå mascara i hela året och så sydde dem med sytråd för att frisyren skulle hålla.



Men mitt tema skulle gå i svart och brunt!

Lite "häxa"styrsel skulle jag ha...



Jag hade mörk ögonskugga i hela ansiktet,hårbotten,halsen..mascara i hela håret och sytråd. Håret var tuperat med hur mkt hårspray som helst. Svarta kajal läppar..och så hade vi glitter överallt!

Du vet sånt där glitter som sedan alla har på festen..som bara rasar av en och fastnar i kläder osv..

oj listan kan bli lång ..(synd att jag inte har några bilder,men digitalkamera fanns ju knappt på den tiden)



När vi sedan kom hem från halloweenfesten fick vi knappt bort det. Vi fick använda tvål efter tvål..och diskmedel...



Usch..jag vill inte ens tänka på hur mycket smink vi gjorde av med den kvällen!



Va lurade vi blev av min bästis och jag =) av hennes storesyra med kompis..vi måste ha sett ut som...s.k.i.t haha :)

2009-11-08 20:05:41
http://fluffmonster.blogg.se/
monia - att leva med djävulen

Mitt värsta sminkminne är från förra julen, när jag skulle prova min nya foundation. Jag kletade ut det i fejjan och på med mascara och ögonbrynspenna som vanligt, sen gick jag på julfest med massor av kompisar. Jag trodde jag var snygg, men det visade sig några dagar efter när jag fick kort skickade till mig från festen, att jag hade jordens största "fjortisrand" som man så snygg kallar det. När foundationen är totalt fel ton för din hy. Det syndes jättebra vart min orangea foundation slutade och vart min hudfärg började.



Hade det hänt för 4-5 årsen hade det kunna varit nåt man skrattat åt, men förra julen var jag 20 år. Jag vill aldrig bli 30 och se bilderna från julfesten när jag var 20 - och har orange fjortisrand rakt över halsen :s

Lindha

Mitt värsta sminkminne är nog på valborg 2009. Inte så länge sedan, men med tanke på hur mycket bättre jag sminkar mig nu ser det ut att vara minst 5 år sedan. Jag och mina vänner hade försökt att göra svart sotade ögon och det hela blev ju allt annat än bra. Vi kände oss iallafall jätte snygga och vi trivdes (konstigt nog ) med att ha svart ögonskugga upp till ögonbrynet och en eyliner som var målat kantigt. Men nu när man tittar tillbaka på bilderna inser man hur man såg ut, verkligen hemskt! Jag vill jätte gärna vinna sminket , är ute i sista sekund! kram / lindha

2009-11-08 20:59:04
http://lnn.blogg.se/
Dajzzy

Oj, tusan! Kan du inte förlänga tävlingen lite? (a) Jag tror jag har en stor chans på denna tävling! Meddela mig så fort som möjligt om du förlänger tävlingen, isf har jag en historia jag aldrig kommer att glömma och som nog kommer få mig att vinna! Snälla, låt det hemska minnet ta mig till något bra! Haha. Kramar i massor!

2009-11-08 22:12:55
http://thegreatpassion.blogg.se/
Lilli

En mening: Jesscia,vinnaren i big brother -.-



(det va ingen hit för mig xD)

2009-11-09 00:11:43
Jeanette lexonius

Jag och min syrra skulle börja i en ny skola i tjällmo, vi skulle börja i 4:an där :) Då skulle vi skulle göra oss vackra med en fin sminkning men attans villken miss för vi målade kraftigt rött läppstift med mörk blå ögonskugga så vi blev kallade syskonen med det röda läppstiftet efter det:) Det kan jag tänka mig för attans så fula vi var igentligen men vi tyckte ju att vi var jätte vackra då ju första sminkningen var det ju vad mer kan man begära då tro haha?

2009-11-09 15:20:52
Tova

Haha, finns en massa hemska sminkminnen för mig, speciellt från mellan- och högstadiet (det glada 90-talet ni vet ;P)

Minns speciellt en gång då jag köpte ett baby-blått läppstift från IsaDora som jag tyckte var såå hett cirka 1997.

Tyvärr använde jag det aldrig... kände väl t.o.m. då att det var lite väl knasigt :P



Kramar!


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: