Thursday evening with the dark outside my window

Livet 2009-03-05 19:09:51
Kommentera - 1 st

Jo, jag lever. Bara det att livet kommer emellan bloggen och mig ibland och då får tyvärr bloggen ligga i dvala tills livet sakta sänker farten.
Men nu är det nere på en behaglig fart återigen så då får blogga vakna till liv igen. Känns skänt att sätta sig framför datorn och  inte bara skumma igenom bloggar och läsa utan själv få skriva av sig. Även fast man kanske inte tror att man är lite fastväxt i bloggen och man lätt kan gå ifrån den, så sitter den fast som ett irriterande tuggummi under skon. Fast inte på ett dåligt sätt alls. Jag längtar till att få sätt mig ner och skriva ner vad som hänt i mitt liv, vad jag önskar mig, vad jag drömmer om och vad som jag vill ska hända. Min lilla outlet där igen kan säga emot utan jag får prata på i min takt och hur mycket som helst. Lovely!

Ikväll i skrivande stund sitter jag vid köksbordet och har precis ätit upp 2 av mina underbart goda hembakta bullar som jag fixde till igår. Mycket socker och smör så blir det beroendeframkallande så det heter duga. Tittar mot diskbänken där det stora laset med disk står nydiskad i tvättstället och snart ska jag trippa ner till tvättstugan. Har redan hunnit med två visiter dit så nu blir det till att hålla tummarna att hälften av tvätten är torr. Skönt om man kan få med sig en del hem så inte kassen blir så tung med all tvätt på en gång.
Jag har tänkt på det att det nog bara är jag i hela världen som faktiskt tycker om att tvätta, diska, städa och så. Jag tycker inte nått av de är speciellt jobbigt och gör det gärna. Blir så stolt när jag viker den rena tvätten, ser på det blänkade tallrikarna och det dammfria golvet. I did that, yes I did! Tycker ni det är kul att att städa, diska eller tvätta? Am I alone in this....


Obligatoriska IKEA-påsen hör till tvättandet

Kommentarer
J O A N N A

allt bra?:)

2009-03-05 20:28:37
http://byjoanna.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: