A meal well served

Livet 2009-03-01 20:58:05
Kommentera - 1 st

Buuurp! Jag är så sjukt mätt efter kvällen middag. Gästerna ikväll blev M:s  föräldrar som uppskattade kvällens meny väldigt mycket. Jag hade snurrat ihop langos med vitlökssmör, creme fraiche, räkor och rödlök. Det är så gott, men man pallar inte äta mer än 3 st max. Denna gång orkade jag äta just 3 då jag gjorde lite minilangos istället för normalsize som är rätt stora. Föräldrarna ät så de blev stopfulla som M:s mamma sa. Jag var i alla fall grymt nöjd med mig själv som kock. Till efterätt bjöd vi bara på glass. Kände att det blev lite mycket att göra 2 rätter från scratch. Men det funkade de med speciellt med lite bär till.
Allt flöt som sagt på hur bra som helst tills 5 minuter efter att föräldrarna åkt hem. Då tänkte jag att de var bra att bli av med all disk som samlats på. Så jag började glad i hågen och beta av tallrikarna tills jag tappade ett i kanten på diskhon och fick den att gå i tusenbitar. Lyckades även att skära mig märkte jag just. Fick också dåligt samvete då talltiken inte va min utan M:s. Så imorgon när vi åker till IKEA måste jag bara köpa en tallrik som ersättning.

Hoppas att ni har haft en supermysig kväll.

  

Kommentarer
Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

vad gott =)

2009-03-04 10:37:05
http://fashionstars.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: