Wii is in the house

Livet 2009-07-21 18:01:03
Kommentera - 0 st

Vi har gått och köpt oss en Nintendo Wii och kan ju säga att den används flitigt här hemma. M är ibbland helt besatt av den ocg vill spela golf ena stunden och tennis den andra. Jag är mest kär i att rulla bowlingklot och lyckades med konststycket att slå 7 strikes på raken härom dagen. Snacka om att jag bleb sjukt imponerad av mig själv. Till och med M blev förbluffad då han sa flera gånger i rad "Jag har aldrig set någon slå 7 på raken älskling...". Men nu har du det sörrö...hihi.
Kan ju också informera er att man får sig lite träning genom att spela Wii. Om man kör flera olika spel på raken kan man verkligne känna svetten lacka efter ett tag. Har funderat lite smått om man ska gå och skaffa Wii Active och träna lite hemma med hjälp av det. Men det är lite smått jobbigt för mig att spendera 1000 kr på en Active board som det heter. Men är lite sugen som sagt. Tror helt ärligt att det ger bra träning trots allt. Jag menar de bränner väl mer kalorier än att sitta i soffan och leka potatis. Men vi har bestämt oss för att investera i den nya "Wii Sports Resort" som släpps här i dagarna. Verkar vara väldigt coolt med extra känslig motion control. Få se vad det ger...

  

Men men, istället för att drömma om att bränna kalorier ska jag inom ett par timmar skutta över till gymmet med M och köra en workout som faktiskt gör just det, bränner kalorier. Beach 2009 here I come! =)


Bild:google.com

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: