Please help me your sistha'

Family 2009-01-10 10:10:18
Kommentera - 2 st

Gick upp med tuppen tillsammans med M. Han skulle iväg och jobba och jag ska iväg först en sväng till IKEA  och senare hem till lillebror för att hjälpa honom skriva ett personligt brev och CV då han ska börja söka jobb. Lillebror är nyss hemkommen från 6 månaders tjänstgöring i Finland så nu är familjens lilla soldat redo att ta sig an vuxenlivet med ett riktigt jobb. Så jag som är världens snällaste storasyster har så klart erbjudit mina skrivartalanger till hans förfogande och ska då tillsammans med honom komponera ett fenomenalt bra brev som han kan droppa av hos olika arbetsgivare. Hoppas på att han får ett jobb snart då jag vet med mig att han lätt blir rastlös och vill ha saker och ting att pyssla med. Men vem vill inte anställa min lillebror? Han är säkert den bästa anställda man kan ha!! (Jag vet, klart jag skryter om min lillebror, det är mitt jobb som storasyster..hihi)


Men som sagt innan dess ska jag åka en sväng till IKEA för att handla lite ljus och annat smått och gott till M:s lägenhet. Tänkte överraska honom med supermumsig middag ikväll med levandeljus och mys i soffan. han förtjänar det då han jobbar hela dagen halvt om halvt handikappad. Han råckade nämligen knasa till sitt knä i torsdags då han var och tränade och sedan dess har han haltat omkring som en pirat med träben. Så jag ska ta hand om honom lite extra mycket ikväll hade jag tänkt. Killar behöver sånt ibland...

Nepp, ska fixa mig iordning nu så allt inte blir så sent och långdraget.
Har ni några roliga planer i helgen?

Kommentarer
Miss Agda

Oj, jag hoppas att jag hade en egen firma så jag kunde hjälpa din bror, men jag får iaf önska honom lycka till!!

2009-01-10 12:47:15
http://www.missagda.blogspot.com
osccar the king

cool blogg!

2009-01-11 11:00:13
http://theosccar.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: