Yesterday

Livet 2009-02-24 17:37:10
Kommentera - 2 st

Igår hann jag inte med att ens logga in på bloggen. Detta pga att jag och mina pojkvän flyttade ut alla mina saker från en kompis som jag bott hos ett tag. Det blev en hel del tunga lyft och bärande. Trodde aldrig att en sängmadras kunde väga så mycket. Och jag kan lova er att det känns efteråt när man burit 15 flyttlådor 3 gånger om.
Men lådorna åkte in i hyrbilen och vi åkte mott mitt förråd som jag hyrt. Trodde att det skulle bli superfullt där inne, men det var hur mycket plats som helst kvar. Jag är inte så bra på att uppskatta saker och ting kan jag säga. Men bra att veta om man vill gömma undan någonting mer så finns det utrymme. När vi väl skulle lämna förrådet så backade min älskade M rakt in i en betongpelare med bilen. Den fick sig en fin liten blåtira kan vi ju lugnt säga. Och den skar upp M:s plånbok lite då vi lämnade igen bilen efter 4 timmar. 2000 kr extra fick han punga upp för den smällen. Ni skulle hört hur han gick omkring hela dagen ocg svor åt sig själv och hans klantighet. Men gjort är gjort som jag sa hela tiden.

När vi väl kom hem och allt var färdig flyttat trodde jag att vi skulle få slappa i soffan och ta det lugnt resten av dag. Nepp, hann bara hoppa in i duschen och bya om och svänga ihop en snabb lunch så var det att fara iväg igen. Denna gång åkte vi till Webahallen för at köpa en sån där makapär som spelar skivorna i datorn till M:s pappa. Så vi fick åka iväg till dem efter det och intsallera det och bli bjudna på bulle och kaffe. Mums, äntligen ett litet brejk.
Sen var det vidare hem och då trodde jag att jag skulle få vara ner 1 timme innan min nästa körlektion. Men inte heller den här gången slog min önskan in. Nu hittade vi stolarna vi var på jakt efter på blocket. Vi har letat efter speciella kökstolar och ny fick vi napp på 4 st. Så vi åkte iväg igen och hämtade stolarna. Efter de fick M lägga gasen i botten för jag hade bara 2 minuter kvar tills min körlektion började. Som tur hann jag och lektionen gick hur bar som helst.

Så när soffan äntligen var inom synhåll så tog det inte lång tid efter att middagen var uppäten som jag somnade som en bebis. Det var den längsta dagen på länge...

 

Kommentarer
mathilda

ha en bra kväll!:D

2009-02-24 20:50:17
http://mathildasspot.blogg.se/
Jonnie

Snygg Blogg : )

2009-02-25 06:52:23
http://www.Alwaysfabulous.se

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: