Everywhere I see books

Shoppingbag 2009-02-26 19:07:01
Kommentera - 1 st

Var inne i stan efter jobbet för att svänga förbi en kortis på bokrean. Och jag blev rätt besviken på utbudet. Kände att de inte var mycket alls som intresserade. Gick först till Akademibokhandeln för där trodde jag att de måste ju ha det bästa utbudet på böcker. Men till min förvåning hittade inte en enda titel som intresserade. Så jag spatserade vidare till Åhléns för att se om de hade packat upp nått läsvärt.
Det första jag ser när jag kommer in ser jag direkt någonting som fånfar ögat vilket var Robert Savianos "Gomorra". så många har sagt att den är jättebra och man kan knappt lägga ner den när man väl kommit in i den. Så den fick åka in under armen när jag fortsatte att strosa omkring. Fanns ju hur mycket böcker som helst att välja bland och försökte hitta en bra kokbok, men nej fanns ingen. Alla var bara för överambitiösa och jag kände att man var tvungen att stå halva kvällen i köket för att förbereda kvällsmaten. Men sen vandrade mitt öga över till en bok som jag tänkt köpa ett bra tag, men inte kommit till skott. Så nu när jag hittade David Batras bok " Den som inte tar bort luddet ska dö" var jag helnöjd. Så med dessa två böcker under armen gick jag hem lycklig. Alltid nice att få med sig hem någonting nytt att läsa.
Jag måste bara får säga att när jag var inne på Akademibokhandeln gick en kvinna förbi mig och hon had lyckats skarpa ihop två hela korgar med böcker. Hoppas hon inte köpte alla för det måste bara ha varit impulsköp som aldrig läses igenom. Eller så är hon bokoman och kan inte låta bli att överköpa sig och nästan ligga tillsammans i sängen med alla nya vänner i bokväg som hon hittat. Mannen hennes får flytta till soffan ett halvår eller så..hehe.


Kommentarer
mathilda

david batras bok är jättekul!:D

2009-02-26 21:54:12
http://mathildasspot.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: