Frosty morning breeze

Family 2009-12-30 09:01:25
Kommentera - 0 st

I natt har jag verkligen sovit som en stock känner jag. Alla dessa dagar jag varit hemma har verkligen gjort att jag fått ta igen min sömn riktigt ordentligt. Tror att det hjälper en massa också att vi hittar på en massa saker under dagarna och inte bara sitter hemma och softar.

Igår mitt under matlagninge ringde min mobil och det var min kära lillebror som ar på andra sidan. Har berättade att han satt på akuten och mitt hjärta åkte genast upp i halsgropen. Som tur var så var det inget livshotande utan han hade åkt till sin närakut då han för att par dagar sedan trampat snett och känt att den inte alls blev bättre. Där hade de röntgat honom och konstaterat att han fått en spricka i foten. Det var bara för honom och min mamma att ta sig vidare till SöS där han satt i 8 timmar innan en ortoped kunde titta på honom och gipsa hans fot. Jag hade blitvit galen efter 3 timmar, men man får väl vara glad och lycklig för att han fick hjälp över huvudtaget. Så nu sitter min lillebror i gips i 6 veckor framåt. Inte det bästa vädret att få ett par kryckor att gå på.

Själv har jag fått överrörliga leder vilket tidigare i mitt liv har räddat mig från några brutna ben. Har nog stuckat båda fötterna och alla mina fingrar och säkert en av handlederna också, men det har aldrig varit i närheten av brutet. Peppar, peppar, ta i trä!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: