I´ve got the snuffles

Livet 2008-09-27 11:22:31
Kommentera - 0 st

Inga inlägg på ett par dagar. Har varit mycket på jobbet och mycket efter jobbet. Och de har väl resluterat i att jag nu har en förkylning på gång som jag önskade jag kunde ha sluppit.
Har haft ont i halsen i 2 dagar och de vill inte gå bort. Börjar ana att de kanske är halsfluss eller så eftersom jag inte har feber eller nått. Men hoppas på att de bara är "normal" halsont som tillhör en förkylning, för jag pallar inte av och bli jättesjuk. Det är alldeles för påfrestande och äta massa mediciner och sen så får man ju oftast en tillhörande hosta på köpet. Den hostan har redan börjat knacka på dörren, så de känns som att de börjar gå utför  redan nu.
Men jag var en sväng till apoteket igår och köpte med mig enchinaguard och strepsils hem. Kan ju säga att enchinaguard inte är nått jag gillar. Smaken på det är så hemsk att jag nästan kräktes upp de när jaag drack de. Blääää. Men hoppas att det är de mirakelmedlet som så många säger. Är första gången jag testar de, så jag hoppas att den bromsar förkylningen lite.

   

Så denna helg kommer jag vara storkonsument av allt som är i flyttande form t.ex vatten, té, enchinaguard och diverse vitamindrinkar. Kommer säkert rasa i vikt eftersom jag inte har nån aptit känner jag. Äter bara för att jag vet att jag måste så jag orkar med dagen. Inget smakar nått egentligen. Ni vet, man känner bara konsistensen men that's it.

Men men...nu ska jag inte gnälla för mycket. Det är ingen dödsdom att få en förkylning. Det finns värre saker som kan hända en i livet. Ska ändå försöka komma ut en liten sväng idag och klippa mig. det får mig säkert att friskan till lite snabbare om inte fysisk så psykkiskt. A boost for the spirit helt enkelt.

Hoppas ni får en snörvelfri dag.

Puzza

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: