Don't mind the blues

The good things in life 2008-09-08 18:38:00
Kommentera - 0 st

Kan inte ens räkna de antal dagar som de har varit grått o regningt utanför fönstret numera. Vissahar ju solen lyckats titta fram en stund o hålla molnen en bit bort. Men till slut så har de gråa o trista övervunnit de ljusa o friska. Så nu har jag insett fakta och fått mig själv att förstå att hösten är här och sommaren har flyttat ut för i år. De känns lite vemodigt o ställa undan alla fina sommarskor o klänningar och ta fram dom stora klumppiga skorna o jackorna. Men ännu kan man glädja sig åt att höstjackorna håller sig ett tag till och man slipper känna sig som en marshmellowgubbe. Men lika knöligt som de är att ha på sig den där stora vinterjackan så är den en härlig känsla att nästan kunna försvinna i den när det är riktigt kyligt ute. 
Jag äger själv två vinterjackor i två olika modeller för att kunna variera. En ordentlig vinterjacka från Everest. Ni vet sån där med lite fjädrar på luvan. Klassiska som jag aldrig vill ska bli för gammal eller dålig. Sen har jag min superfina beigea knälånga kappa från H&M. Den använder jag mig av när jag vill "dress-me-up" lite så. Men är det förbannat kallt ute är det bara att utesluta den helt o hållet. För så varm är den tyvärr inte. Det som är så bra med att ha lite o växla mellan är att man kan växla mood. I den stora vinterjackan kan jag känna mig liten o anonym. Försvinna i massan. Känns mig som lilla My bland alla stora mumintroll. I kappan sträcker jag på mig som en giraff. Känner mig som en riktig lady i alla slask. Superviktigt att kunna hålla humöret uppe när de bara blir mörkare, tristare o gårae för varje dag som går. Om en sån liten kan vara en "pick-me-up" så tänker jag hålla mig fast vid det.


Bild: Google


Många blir ju under vinterhalvåret väldigt deprimerade pga. just mörkret. Jag förstår själv att de kan vara lätt att deppa ihop när man knappt hinner se soljuset när de redan håller på att försvinna. Men jag har aldrig haft problem med det. Isället har jag sett allt de positiva med att de är mörkt ute. Jag älskar att ha tända ljus överallt i lägenheten. Inte ger  det bara de en mysig stämning utan de värmer upp också. Två flygor i en smäll. De bästa när man går hem från jobbet och klockan är halv 4 på eftermiddagen så är det så där härligt mörkt att man bara vill gå i ljuset av gatubelysningen och inte ta bussen. Då är det mysigstämning till tusen. O speciellt om de snöar så där lätt. o alla kvällar är ett undantag att göra sig en kopp med varm chocklad toppad med vispgrädde att värma sig med. Och man behöver aldrig tänka på att solen väcker en på morgonen, utan man får sova länge.

Så jag har bestämt mig att alltid se fram emot den mörkare delen av året. Precis som med vilken årstid som helst. Det finns gott även i det mörka, även fast de kan vara svårt o se ibland...


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: