Dinner and a movie

The good things in life 2008-09-20 10:41:56
Kommentera - 0 st

Igår hade jag den bästa kvällen på länge. Vissa sånna småsaker som man inte hajpar upp utan låter e vara vad det är, det är dom stunderna som är så perfekta.
MIn perfekta kväll spenderade jag med min vän T. Allt började med att jga kom över tll henne och hennes underbara  familj och kraschade i soffan med hennes supercoloa son o tittade på lite light-entertainment i form av Kalle Anka. Så nice. Mr.V va helt inne i Kalles äventyr så han knappt fattad ett jag var där. T:s man stod o köket o vispade ihop middag och då började min mage kurra. Så vi tog vårat pick-o-pack o skuttade ner mot resturangerna.
Vi stod o velade mellean en grekisk o en italiensk resturang. Och eftersom ingen av oss kunde välja vilekn vi skulle ta så tog vi T:s ena örhänge vispade runt den i mia händer och när T valt hand hamnade vi på den italienska. O det kan jag säga var en total 10:poängare. Vi beställde Fettucinni alla avocado, vilket på svenska översatte sig till pasta med gräddsås, avocado, räkor och vitlök. Efter första tuggan var jag i himmelriket och med det extra vitlöksbrödet till så kunde vi inte be om en bättre middag. Mellan alla frenetiska tuggor så pratade vi om allt mellan  himmel och jord. Och det är en av dom absolut bästa sidorna som jag gillar med T, med henne kan man vara sig själv till hundra och prata helt öppet om allt. Så konversationen som pågick i 1½ timme var lika underbar som själva middagen. Allt rundades av med en tiramisu som vi delade på.


Bild:Google

Efter middagen var det dax för bio. Och vi har längtat så att se den tjejigaste tjejfilmen ute på marknaden nu, vilket så klart är "Sex and the city". Alla som jag pratat med som har sett den har sagt att den är så fruktansvärt bra, så förhoppningarna var skyhöga hos mig. O bara efter några minuter in i filmen så var det total soulfood för mig. Jag njöt av varje sekund filmen rullade och jag måste erkänna att jag aldrig har gråtit så mycket under en film. Var femte minut kändes de som om vattenfallet började om igen. Men de ska gråtas under den filmen annars är man nog lite känslokall tycker jag. Men de kan oxå vara svårt o få fram tårarna om man inte vet hela storyn bakom, om man alltså inte alls tittat på serien.
Men har du inte sett filmen ännu, please do it! Och ta med dig tjejkompisar o gör en helkväll av det. Because your are going to love love love it!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: