Winter Wonderland

Tankar & funderingar 2008-11-24 18:37:55
Kommentera - 0 st

Shitso vilket väder vi har fått i stora staden. Hoppas ni har klarat er hem utan att ha blivit helt förvandlade till en snögubbe. Själv fick jag traska omkring i snön ett bra tag idag. Skulle egentligen till gymmet, men det kom upp nått annat lite mer viktigt så det blev till att vistas ute mer än planerat. När jag väl satt på bussen tillbaka hem så orkade jag inte ens ta ner huvan ta av hatten och vantarna. Jag satte mig bara ner i sätet helt täckt i snö och stelfrusna fötter och bara pustade ut. De slutar verkligen aldrig att snöa. Men jag ska inte klaga för jag bara älskar när allt är täckt i vit och känns pluffsigt och mjukt. Hoppas innerligt att snön kommer tillbaka till julafton för det vore rena drömmen. För ni vet väl att det finaste vita täcket kommer att försvinna i slutet av veckan och vi får infinna oss i det normala plasket på gatorna. Helt trist och tråkigt tycker jag eftersom det grå gör en mer vinterdeprimerad än vad man redan är. allt blir ju så ljust av snön så det känns inte som att man bor i en svart plastsäck.


Men nu ska vi inte klaga annars får vi inga julklappar..hehe. För vet ni vad, idag är det ju exakt en månad kvar tills man får sitta hemma med hela familjen på julafton och bara ha de mysigt. Jag längtar så jag spricker. Själv förvandlas jag till ett litet barn på julafton som är finittrig och irriterar galfeber på min lillebror, smygäter av mammas goda mat och drar en massa skämt med pappa. Och katten sitter vid julgranen och bara längtar tills vi har öppnat alla våra presenter så han kan springa runt i allt papper och leka med snörena. Det är Elvis stora julklapp varje år.

Nee vet ni, nu ska jag köra lite styrka här hemma med hjälpa av mina hantlar och gummiband. stor och stark ska jag bli..hehe.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: