Sommarläsning

The good things in life 2008-07-06 13:08:33
Kommentera - 0 st

Såhär på sommaren så ska man juh alltid läsa böcker o jag e inte en människa från det undantaget. Hittade en bok i hyllan hemma innan jag åkte iväg till Finland, som jag köpt för länge sen men inte hunnit börja me.
Boken heter "Zorro-så föddes legenden" skriven av en av mina absoluta författare Isabel Allende.
Boken handlar om Diego De La Vega o hur han blev  Zorro. Trodde först att den skulle va lite småtråkig o så, eftersom jag inte riktigt diggar Zorro så, men suprise suprise boken är verkligen super. Har inte hunnit läsa ut den ännu, e på typ 500 sidor, men så långt som jag har kommit nu e d bara massa äventyr o fart o fläkt. Rekommenderar verkligen den till er som pallar med en riktigt tjock bok som räcker länge.
Annars kan ni alltid läsa nån av hennes andra böcker. Två av mina favoriter är, som jag läst ett antal gånger..hehe, är "Ödets dotter" och "Porträtt i sepia". Två böcker som här ihop så läs "Ödets dotter" först får då fattar ni lite mer av handlingen i "Porträtt i sepia". De har lite samma stuck som "Andarnas hus". Ni kan oxå läsa boken "Paula" som handlar om hennes dotter som dog. Den boken får en till tårar varje gång. Så underbart skriven.
Så om ni har en stund över o vill ha nått o fördriva tiden med se till o köpa nån av Isabel Allendes böcker. Lovar att ni inte kommer bli besvikna.


 




Puzz o happy reading sötisar

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: