Recap..

Livet 2008-07-04 13:03:07
Kommentera - 0 st

Så vad har hänt här ute i skogen under tiden jag inte kunnat uppdatera er. Massor ska jag säga...


OKi först o främst så har de typ regnat o åskat hela tiden o konstant. Har varit här i 2 veckor nu o idag är dwen första dagen då vi har över 25 grader varmt o sol hela tiden. Helt sinnesjukt att det kan regna så mycket. Blev väckt i natt av värsta åskvädret igen. Fick sån hvudvärk. Va hemskt. Men som tur va så gick det över rätt snabbt. Inte samma sak som när jag o min kusin va hos hennes kusin i söndags o skulle åka hem på eftermiddagen. De började regna som om de aldrig hade regnat förut o blixten slog ner framför bilen nästan o åskan mullra så att hela bilen skakade. Va så läskit. Höll på o pinka i brallan. Men som tur va så kom vi hem i ett stycke. Men d va nära..
Dagen innan på lördagen hade jag o min kusin Salla vart ute i Helsinki. Vi va på ett ställe som heter Apollo Live. Va en gammal bio som dom gjort om till uteställe. Va jättestort o fint. De spelade jätteskönt musik o jag o min kusin dansade hela natten. Hade på mig mina fina nya skor jag köpt tidiagre på dagen, när vi varit o shoppat på ett ställe som heter Jumbo. Skorna fyndade jag på Zara på deras sommarrea för 299:-. Kan inte lägga upp en bild eftersom jag glömt min USB-kabel till kamerna hemma. Men när jag e tillbaka på onsdag så kommer jag lägga upp en massa fina bilder på allt som hänt o allt jag köpt. Men tillbaka till utekvällen..Jag hade då alltså på mig mina nya fina skor, som alltid är en dålig idé. Fick såklart skoskav o kunde till slut inte dansa mer. Så när vi gick o la oss nån gång på morgonkvisten va jag såååå lycklig över att man kan ligga horisontellt. Men vill man va fin får man lida pin...

Så i onsdags va den en dag då de inte regnade så mycket så då åkte vi in till Hyvinkää o shoppade lite mer o fixade en bankkonto till min lillebror. Han ska mucka in i finska lumpen nu på måndag så han måste han allt fixat innan dess. Så vi gick omkring o köpte allt so han ska ha med sig ditt. Fick panikslag när jag fattade att jag inte kommer kunna chilla me min lillebror på 1 år ungefär. Men han e inte alls nervös o ser framemot o göra lumpen. Men åter till shoppandet..hihi. När gick omkring så kom vi till en finsk butik som heter Jim & Jill där dom hade en massa fina saker på rea. Jag hittade ett jättefint axelbandslöst linne fär 130:-. Lite sailor-stuck på den. Värsta fyndet. Köpte även Dove Summer Glow för o få lite färg på mig. Finns ju som sagt knappt nån sol här så får fuska lite. Men använde den för några sommrar sen o jag kan varmt rekommendera den. Funkar hur bar som helst o jag som har rätt torr hud märker inte ens av att den är torr. Värst fuktboosten. O så ett bra plus att man får den där lilla fuskbrännan. Jag kör med den här ljusare sorten eftersom jag e rätt blek. Annars ser jag ut som en pepparkaka..and I don not want to do that.



Påkvällen sen va hela gänget på sommarteater. Va en supersöt liten teater mitt ute i skogen. Va en tangomusikal som vi såg på. Eftersom Finland är ett tangoland så var det ju väldigt passande. Va en rätt nice musikal om en finsk tangoskapare som inte helt oväntat var en alkis som till sist sköt sig själv. Så typiskt finskt, inget lyckligt slut o bara sorliga texter till tangon. Men det var en mysik kväll. O efteråt när vi kom hem va alla vrålhungriga så vi satte igång o grill. Så sjukt skönt o inte behöva tänka på några andra grannar utan vi kan göra precis va vi vill här ute. Lovely.

That's that om vad som hänt under tiden jag varit borta hätifrån..
Kommer säkert upp en massa inlägg här under dagen o imorron. Kommer ju alltid på nått som jag måste berätta.

Puzz på er sötisar.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: