Marknad, jordgubbar o utekväll i Helsinki

Family 2008-07-05 12:17:31
Kommentera - 0 st

Fick hoppa upp ur sängen tidigt idag. Vi skulle visst iväg till en marknad. Så d va bråttom o äta frukost o göra sig iordning. Va nån sån liten by där massa folk från omnejden kom o sålde sina egna produkter o så. Va rätt mysigt. Fanns en massa fint jag kunde ha köpt me mig hem o fixat till me hemma, men har man ingen bil så blir de väldigt jobbigt o bära med sig hem. Synd..
Efteråt åkte vi iväg till min mosters mans systers hus o plockade jordgubbar. Om ni inte har ätit jordgubbar som du plockat direkt o som e helt varma av solen så har ni missat nått. Dom jordgubbarna smakar såååå mycket godare o mer än dom vi annars köper i affären. Helt sinnessjukt gott!!! Om ni har en måste-lista med saker som ni ska göra innan ni dör, så se till o göra detta. Vi plockade med oss hem ca. 15 liter jordgubbar!! Så d va bara o äta så mycket vi orkade o sen så ska vi baka ihop en mastodont stor jordgubbstårta lite senare. MUMS!!



Nu när vi kom hem hade min kusin Salla redan hunnit hit innan oss andra. Hon skulle hit ut för o hämta mig så hon o jag ska ut i Helsinki inatt. Ska bli sjukt kul. Hon orkar dansa lika länge som jag så blir en lång natt. Imorron kommer vi ha lika ont i fötterna som förra lördagen när vi va ute o dansade. Alltid samma dilemma som uppstår när man ska ut o svänga dom lurviga..vad ska jag ha på mig!?!..Vet inte om jag ska ha kortis-klänning me leggings eller jeans o min nya sailor tub-top!?! Svåra i-lands problem jag har här..haha.

Hoppas att ni har lika roligare planer som jag ikväll, vad det än kan vara =)

Puzz på er gullrumpor 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: