Feel the heat

Shoppingbag 2008-07-26 17:55:44
Kommentera - 1 st

Helt sinnesjukt vad det är varmt ute. Jag har bara haft på mej en kjol o ett tunt linne o sandaler idag när jag va ute o ändå var de för varmt. Jag ska inte klaga på att det är varmt för det är sällan vi har det så här bra här uppe i Nordpolen. De är fruktansvärt skönt oxå efter att de har regnat ungefär halva sommaren. Känns nästan som om man skulle vara nere i Grekland med den här värmen. De e rätt coolt. Men ända baksidan blir ju då att man svettas som ett gnu o att om man inte dricker tillräckligt får ont i huvet o bir allmänt dåsig. Jag lider av båda saker just nu. Sitter o pimplar vatten som om de var de sista vattent i världen..haha.

Som sagt var jag en sväng på stan o inhandlade lite mer pärlor till mina smycken som jag ska göra. Tänkte sätta mig sen senare ikväll o se om mina ideér o designs faktiskt funkar. Blev en hel del pärlor faktiskt. Men de va billigt. Köpte nog nästan 100 pärlor hos Pearl Chain o de gick bara på 50:-. Sen köpte jag lite fler lås o grejer på Panduro så jag kan variera sättet jag göra mina smycken på. Slank in en snabbis på H&M oxå o tittad eom de fanns några fynd kvar på rean. O visst fanns de det. Hittade ett svart skärp, som jag redna har i grönt, och en svartlack kortplånbok. Jag tror att de blir mina ända shopping köp denna månad. Var tvungen o köpa flyggbiljetter till Finland oxå. Ska åka dit med mamma o se när min bror svär faneden i lumpen. De gick på 1000:-. Mamma va snäll o betalde mestadelen av biljetten åt mig. Kiitti Äiti!
På tal om min bror så e han på permis denna helg o har då åkt hem till min moster. Han skickade precisöver bilder sig i sin mudering som han måste ha på sig när han e inne.


Min fina lillebror..Ja,kapten!


Kolla på dom skorna de måste ha på sig!!! Palla asså. Min bror har fått knas med ena foten pga av dom. Kan fatta varför när man måste marshera 15 km i dom några gånger i veckan plus 25 kg packning på ryggen. Pust! Blir trött bara jag tänker på de..hehe. Men som tur tycker han om o va i lumpen så då kanske man pallar av o ta några sånna marsher för att få göra annat kul. Vad som nu kan va kul med lumpen vet jag inte...hehe.


Skärp o plånbok från H&M


Nya pärlor o smyckestillverkingsprylar


Nu sa jag ta o dricka mer vatten ligga still i soffan o vänta tills vi ska åka iväg o äa middag o gå på bio.

Hoppas ni inte smälter bort i värmen sötnötar.

Puzza

Kommentarer
Johanna

Förstår att du är påväg till Finland :). Haha, välkommen till värmen. Här står nämligen luften still för tillfället. Riktigt äcklig hetta som sällan når Sverige! :)

2008-07-28 05:46:12
http://johannaforsblom.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: