Lusselelle

The good things in life 2008-12-12 21:42:04
Kommentera - 0 st

Varför kan de inte sluta regna nu?!?! Det är lucia och allt imorgon och det finns inte en endaste uns av snö så långt ögat räcker. Detta är helt klart deprimerande. Nu har de ju banne mig regnat i 2 dygn i sträck. Kommer ihåg när jag var liten så var vi alltid i pulkabacken och lektet i snön vid den här tiden på året. Nu kommer jag inte ens ihåg när vi senast hade en vit jul. Tråkigt som bara den. Men men, man får skapa sitt egna vintermys inomhus istället. Och bästa sättet för mig att fixa den stämningen är helt klart med levande ljus överallt. Så många ljus så att man slipper ha några lampor tända så att att hela hemmet är upplyst av ljussken. Det är väl hög mysfaktor om inte annat.


   


Och för att höja mysfaktorn ännu mer så har jag morgondgan till ära bakat tre hela plåtar med lussebullar. Trodde inte de skulle bli så lyckade, men det blev verkligen jättesaftiga och stora som bara den. Eftersom jag inte kommer kunna äta upp alla själv och inte ens min roomie Chickenlegs kommer palla av det, så ska jag packa ihop några till mamma och pappa när jag åker över till dem imorgon. Sen ska en viss annan person få några imorgon kväll också. Man kan ju inte bli bortbjuden och komma tomhänt heller. Så eftersom det är lucia imorgon kan de ju inte passa bättre än med en stor korg med lussebullar.


Lussebullar galore

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: