Why you steel my money

Tankar & funderingar 2008-08-25 18:19:51
Kommentera - 0 st

Roligt att man måste betala 690:- för ett busskort som inte ens köper mig bussar som kommer o går i tid. Grrrr. Imorse höll jag på att bli försenad på jobbet pga. att bussen var typ 5 minuter fösenad. För er kanske de inte är hela världen, men för mig som måste passa den med en annan buss lite längre fram är det allt.
Hatar när busschafförer inte kollar på klockan utan bara sitter o pillar sig i naveln vid en station bara för att de ska vänta ut tiden. Hallååååå, du kör buss. Du måste ju vara i tid. Det är ju de vi räknar med o betalar en hel förmögenhet för varje månad. Inte att chafföreran ska sitta o snacka i mobilen o glömmer bort att de har blinkat klart på tavaln o de skulle dragit för hundra år sedan. Jag fattar fullt o helt varför så många människot plankar. Helt enklet absurt att betala för en service som nästan aldrig är bra. Jag blir bara så grymt irriterad.

   


SItter faktiskt allvarligt o funderar på om jag ska sluta köpa busskort o börja gå/cykla till jobbet? Klart jag måste gå upp tidigare för o hinna, men de kanske är värt de i långa loppet. Fast de suger ju dom dagar de regnar o är superdåligt väder förstås. Men dom dagarna kanske man kan köra en superdyr SMSbiljett istället. 30 spänn för att åka buss i 10 minuter är vad man får betala. Helknas! Kanske borde va taxa från station till station. Är säkert svårt att fixa men skulle vara bra som ett alternativ till en biljett var som helst. Jag menar vet man att man bara ska åka mellan 2 staioner så o bara ska åka just den resan o inge mer borde det finnas att välja oxå. Kanske i en drömvärld.

Aja, ska fundera över de här med busskort över middag. Idag blir det en av mina favoriter; bakad potatis med skagenröra. Yaba-daba-doooo!!!

Puzz

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: