I'm in Mumindalen

Family 2008-08-07 12:49:38
Kommentera - 3 st

Nu har vi äntligen kommit fram. Men vilken morgon de har varit. Here comes the story...

Först så ringde pappa o väckte mig o frågade vart jag va. Jag låg i sängen ännu och hade ställt larmet fel, så det va 1 timme off. Men som tur var hade jag kvällen innan fått mail från flygbolaget där se sa att flyget kommer va 1 ½ timme sent. Så istället för o åka 7.00 så skulel planet lyfta 8.35. 
Så jag väckte Chickenlegs, som jag sov hos, himla snabbt o sa att vi hade försovit oss. Så när vi åkte iväg o skulle hämta mamma så körde han i typ 140 km/h..haha. Allt för att hinna till flygplatsen i tid. Så när vi väl kommit fram o in i avgångshallen ser vi på tavlan att planet är ytterligare 1 timme försenat. Oki, tänkte mamma o jag, vi tar oss en skön o lång frulle. Så vi checkade in vårat baggage, shoppade lite på tax-freen köpte några böcker o sen gick vi till resturangen o åt. Satt nog där en timme eftersom vi inte hade bråttom alls. Sen gick jag o titta på avgångstavaln igen för o kolla att allt var i sin ordning. Trort ni att de va de eller?!? Neeeeeeej, nu va planet ytterligare 1½ timme sent. AAARRGGGGHHH!!! Fattat att ett plan mellan Stockholm och Helsinki kan vara 3 timmar sen!!! Jag höll på o krevera. Hatar o sitta o vänta på flygplatser..urk! Men ändå så var vi ju tvungna. Fanns ju inga andra val så.
Tänkte vara smart o messa min moster, som skulle hämta oss i Finland, att vi nu var ännu mer försenade. Dum som jag va tänkte inte jag att de är 1 timma före oss i Finland så jag messade henne fel så de fick störta iväg till flygplatsen. O sen fick de snällt sitta o vänta i 1 extra timme...hehe. Dum jag va dååååå!

Men nu är vi äntligen här o allt e bra. Så nu väntar jag med spänning tills imorron...JIIIPIII!! Ska bli superku o träffa min lillebror.

Puzza på er sötnötar.


PS. Visst blev min nya bloggdesign jättefin!!!! Tack Elin du är bäst!!!!

Kommentarer
petrich - me gossip and fashion

är du med? :) du måste länka! :/

2008-08-07 12:54:17
http://petriiich.blogg.se/
Priscilla

tack så mycket!

2008-08-07 12:57:00
http://priscillass.blogg.se/
Therese

Usch, inte kul o vänta på flygplatser, som vi även pratade om tidigare i veckan :)



Och du, jag skoja bara, hinner du inte köpa några så gör du inte det helt enkelt, no biggie at all.



Själv så är jag på bättringsvägen, det är skönt..



Stor puss t


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: