This girl can put words into order

Tipstajm 2012-02-09 19:14:09
Kommentera - 1 st

När jag lyssnar på musik lyssnar jag lika mycket på texten som på själva melodin. Texten i låten är otroligt viktig för mig och själva innebörden av vad pesonen/bandet försöker få fram. Det finns en uppsjö av väldigt bra musiker, men de är få som är grymma på att skriva bra texter till sina låtar.
En av dem som jag verkligen tycker är helt underbar på att sätta ord till tanke i perfekt syniios är Lily Allen. Jag tappade hakan när jag hörde hennes första skiva "Alright..Still" och spelade den om och om igen. Sedan när "It's not me, it's you" släpptes var det som en käftsmäll. Och samma sak hände igen, jag lyssnade om och om på låtarna och kan än idag det flesta låtar utantill. Och än blir jag lika imponerad av hennes briljanta sätt att skriva texter. Önskar att jag hade den gåvan vissa dagar kan jag säga.

Så om in ännu inte har lyssnat in er på denna tös så tycker jag att ni absolut ska ta och göra det snarast och sedan gott er i hennes underbarhet. Nedan finner ni smakprov på en av mina favoritlåtar.


Kommentarer
Mikael

Hejsan, skulle vilja tipsa om ett modeforum för både kunniga, intresserade och nyfikna personer. Tanken med forumet är att man kan sprida och prata om sitt mode med andra likasinnade och även få hjälp med modefrågor. Det finns inget som heter dumma frågor. Självklart kan man skriva om sin egen blogg / hemsida och även hitta andra bra bloggar / hemsidor om mode. Bli medlem och hjälp oss att bygga ett skojigt modeforum för alla

2012-04-23 09:01:04
http://forum.modekampanj.com

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: