Finds of the day

Shoppingbag 2010-03-14 17:01:37
Kommentera - 2 st

Ni som diggar porslin och befinner er i Stockholmsregionen måste ta er till Iittala Outlet i Gustavsberg. Det kändes som att jag hamnat i himmelriket när jag tog första steget innanför dörren. Det hade allt som jag bara älskar i poslinsväg. Vi åkte mest ut dit för att fynda muminmuggar, men det fanns så mycket mer som jag önskade att jag kunnat ta med mig hem, som en jättefin porslinservis från Iittala eller deras kända "mormors-skålar" som jag kallar dem. Får bli ett besök dit igen närmare sommaren för att se om det kan fyndas något fint. Men denna gång blev det i alla fall 4 stycken nya muggar med mumin på och för rena brackpriset av 398:-. Det tyckte min plånbok om.

Efter porslinsriket äkte vi iväg till Nacka Forum där vi hamnade mitt i Erik Saade tomult då han signade skivor till alla små fjortistjejer. Jag hade inte sett en sådan kö sen mina pojkbandsdagar och jag köade för att se BSB. Det var något otroligt hur lång kön var fram till podiet och inte blev det minder då Timotej kom dit efteråt. Hela stället var packat med folk, men tros det hittade vi ett ställe att luncha på där inne. Dock hittade vi inte det jag letade efter, nämligen ett par vita Converse i min storlek. Så vi fick ta oss till Sickla köpkvarter och där blev det jackpot. Det verkar bestämt som att alla tjejer där ute har 38 eller 38.5 i sina skor. Men nu så har jag också ett par shiny new vitisar att spatsera runt i i vår och sommar.

Nu ska jag pumpa Salem el Fakir och Darin på högsta volym då jag tyckte någon av dessa killar var de som skulle tagit hem segern igår kväll och inte den lilla gitarrplinkade tjej som vi nu får skicka som bidrag till den stora tävling i grannlandet. Sorry, men jag tror att vi hamnar sist i den tävlingen tack vare detta bidrag. Eller vad tycker ni?




Kommentarer
Maria

väldigt fin kommentar och du har verklige rätt =)

2010-03-14 19:32:38
http://fashionstars.blogg.se/
Nina

Åh älskar muminmuggar! Har ett knippe jag också :)

och vilka snygga vårskor! Hade mina ljusgrå i BCN förra helgen, lovely.



Ha en fin dag. Kram.

2010-03-17 08:56:42
http://anina.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: