Stressmarks

Livet 2010-08-03 18:34:29
Kommentera - 0 st

Jag berättade om mina stressutslag igår och tänkte precis till om det när jag gick förbi spegeln i hallen. Idag är det nästa helt borta, förutom små röda prickar på halsen och axlarna. Bara på 2 dagar har det i min kropp hänt något som fått den att lugna ner sig något kolosalt. Och jag känner det verkligen i kroppen att den är mycket mer lugnare och mer harmonisk. Och för att inte tala om mitt humör sen. Jag har nog varit rätt vresig och knasig den senaste månaden, men igår kände jag allt bara var kul och härligt. Jag kan skratta åt det mesta och blir inte irriterad över småsaker.
I magen har jag en sådant skönt pirr att det inte går att förklara. Och att tänka på att jag i 4 hela veckor får bestämma över min egna tid som jag vill får mig att komma upp i euforiska känslostormar. Bara ligga och dra mig tills jag känner för det utan att känna att dagen går till spillo för att jag inte gör någonting. Jag har 30 dagar att hitat på något och bara den tanken är svindlande.
Bara att man i tanken kan börja varva ner och psykiskt kan lätta på trycket är skönt i sig. Men att det sedan även ger synliga förändringar fysiskt är häpnadsväckande. Man ska inte leka med stress och dess effekter har jag insett efter denna hårda sommar.

Min första halva av semestern är planerad till att först åka på kryssing till Finland för att häsla på släktingar och träffa min blivande gudson för första gången. Med på resan är min kära mamma. Sen på söndag nästa vecka packar jag och Mattias våra väskor och far till Rhodos i en vecka för en härlig medelhavssemester. Sedan har vi några små dagsturer planerade, men annars är kalendern fri för aktiviteter. Och jag längtar så efter en stressfri semester!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: