Mummintroll

Tipstajm 2008-07-16 14:48:01
Kommentera - 0 st

Serien som finska Arbia gör med mumminmotiv är helt klart min älsklingserie med porslin. Äger bara en mugg därifrån som jag fick av mamma o pappa när jag va liten, men jag vill ha alla inklusive tillhörande skålar. Dessa är dom motiven jag önskar stod i mitt kök just nu.

 
Rakkaus

 
Mymmeli

 
Muumipeikko

 
Rantaelemä
(Bilder:arabia.fi)


Får nog ta o köpa någta set när jag åker tillbaka till Finland i augusti o hälsar på lillebror. Tror tom. att alla muggar o skålar är snäppet billigare där. Hihi. tur att jag har nästa hela min släkt där så kan be dom fynda åt mig när de blir rea på vissa motiv.

Arabia tillverkar inte alla motiven för evigt. Som min lilla mugg som jag fick när jag va lite t.ex finns inte längre för försäljning. så efter ett tag blir de unika. Coolers!

Puzza


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: