Helloj i stugorna

Livet 2008-08-15 10:40:10
Kommentera - 0 st

Igår var första gången sen jag drog igång den här bloggen som jag inte skrev ett enda inlägg. Kändes helmysko när jag tänkte på det innan jag la mig. Så idag ska de komma en massa inlägg för att kompensera lite för gårdagens tomhet..fy på mej, haha! Men jag har en bra anledning till varför jag inte hade tid o skriva o här kommer storyn...

Vaknade klockan 06.00. Kunde inte sova alls, även fast jag försökte. men jag traskade upp o ställde mig direkt i duschen. Sen var det bara att fixa sig iording eftersom jag skulle möta en mäklare igår. Detta kan komma som en chock för de jag inte berättat de för, men jag ska sälja min lägenhet. Därav mötet med mäklaren. Han skulle komma över o värdera min lägenhet. Ska nu bl "sambo" med Chikenlegs. Han har ens tor lägenhet så där får vi båda plats gott och väl. Så åkte då iväg till min lägenhet, eftersom jag redan börjar stadga mig hemma hos Chikenlegs, o kom fram i god tid. Tänkte att de är lika bar att jag börjar packa innan. Så började plocka lite smått. Sen kom mäklaren. Han kollade o frågade o kollade o frågde. Sen så trodde han som jag på samma summa ungefär. En bra summa vart de. Men han skulle ta o fundera på de lite mer o göra alla kalkyleringar som mäklare gör.
När han åkt så kände jag att jag inte orkade packa nå mer just då så jag hoppade på bussen o tog en sväng hem till mor o far. De va mysigt o sitta o prata o gå på promenad. Love my parents!!
När jag varit där en stund så åkte jag tillbaka till lägenheten för att ta itu med resterande del av packandet. Det som skulle packa bort idag var min a kläder,skor,sängkläder,handdukar o annan hemtextil. Fattar ni att jag kunde slänga 4 svarta plastsäckar med kläder o skor o dyl. Helt sinnessjukt vad mycket saker man har som man inte använder.
När jag packat klart så kom Chikenlegs med sin monsterbil o hämatde mig o alla mina saker. O bra som han är så sa han att vi slänger inget utan ger bort till Myrorna. sagt o gjort. Vi åkte till deras lådora o gav dem allt de jag inte ville ha. Dagens goda gärnng gjord!!

   


Sen när vi väl kom hem var klockan mycket så de var bara att gå ner till pizzerian o köpa hem våra favortisallader o sätta isg i soffan o titta på film. Somnade nästan direkt.

Så nu vet ni varför jag inte hann skriva nått igår. Förståligt va? =9

Idag har jag börjat dagen med att packa upp alla mina kläder (jag har inte så mycket som jag trodde..hehe) så jag slipper ha allt i påsar. Chikenlegs hade faktiskt plats för alla mina kläder i sina garderober. Helt underbart! Så nu har jag full koll på vad jag har för kläder o vad som behövs uppdateras med lite ny höstshopping. Lovely!

Nee..nu är det här inlägget alldeles för långt..haha. Ska göra frulle nu.

Puzz på er sötnötar

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: