It's coming on spring..

The good things in life 2011-03-20 11:01:09
Kommentera - 0 st

Gormorgon söndag! Kunde inte sova pga min envisa förklyning imorse så jag har varit uppe sedan 06.30. Försökte somna om en miljon gånger, men sömnen var som bortblåst. så istället för att ligga kvar i sängen och få liggsår , så gick jag upp och gjorde mig en kopp te och tittade på film.
Jag har just avslutat en av det mest rörande filmerna jag sett på ett tag, "Dear John". Jag grät som ett litet barn och när man tänker på varför man gråter, så kommer det mer tårar. Allt jag kan säga att tid är en väldigt fin gåva att få varje dag man går upp. Tid till att leva sitt liv och leva med sina beslut. Det är verkligen något stort. Ibland lite för stort att greppa i sin helhet, men att försöka är bättre än inget. En känsla som är lika skrämmande som den är glädjande.

Så för att at tillvara på tiden idag (oavsett hur förkyld jag är) så ska jag pigga upp mig med att färga håret och senare åka iväg med Mattias för att titta på trädgårdmöbler. För vad kan vara med glädjande att spendera tid med den man älska mest och inhandla saker som man bara kan göra då vären knackar på dörren. Härligt! Hoppas på att allt detta får min förkylning att känna glädjen av att försvinna och inte komma tillbaka på väldigt länge.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: