Cleaning out the winter

My love and I 2010-04-02 19:40:15
Kommentera - 0 st

Pust, vilken dag det har varit.
Först åkte vi iväg till mina föräldrar och hälsade på en sväng. Alltid lika mysigt att få träffa sin kära mor, som för övrigt blev väldigt glad då jag kom över med det som jag rensat ut ur garderoben förra helgen. Hon tog i alla fall hälften om inte mer av det jag vaskat ut. Det är bra när någon annan får nytta av det man inte själv använder. Efter det korta men mysiga besökte åkte jag och Mattias ut i skärgården på en liten bilutflykt. Det var hur mysigt som helst och vi tog oss ändå ut till Sollenkroka och det är nästan 50 km från stan. Då kan man säga att man är ute på landet.
När magen började kurra och ropa efter lunch åke vi till Möllnvik och åt på Café Sasta. Jag mumsade i mig dillstuvad potatis med rökt lax och Mattias tog laxspett med vitlökskessela och kokt potatis. Till efterrätt blev det en Latte Mocka för min del. Var tvungen att sätta igång "motorn" igen då jag kände att jag blivit lite trött efter allt farande. Sedan var det dags att fara hem där vi nu har vårstäda hela lägenheten i 2 timmar. Hur härligt som helst att hela hemmet superrent. Nu är det bara disken kvar samt att bädda med fräscha nya lakan i sängen. Alltid är det något...

Fast nu börjar magen kurra igen så får se vad som kan vispas ihop till middag ikväll. Vet i alla fall att den ska avnjutas över filmen "Livet från den ljusa sidan". En av mina absoluta favoritfilmer.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: