I close the door and feel home

The good things in life 2009-04-22 19:33:12
Kommentera - 0 st

Det bästa med att släka ljusen och stänga av datorn på jobbet är att veta att jag får åka till en plats som är den tryggaste för mig på hela jorden, nämligen hem. Ett ställe där jag vet att jag aldrig behöver ora mig för att titta över axeln. Ett ställe där den mest underbara människan i mitt liv finns. Det är verkligen den mest underbara känslan att veta att bara man komer innanför dörren så känner man inget annat än trygghet och kärlek. Kan vara så att M inte ens är hemma ännu, men han finns liksom i väggarna, i soffkuddarna, i täcket på sängen, överallt. Om jag skulle sakna honom helt otroligt mycket tar jag bara på mig en av hans tjocktröjor och känner nästan hur han omfamnar mig. Sen är det ju ännu bättre när han väl kliver in genom dörre och sätter sina armar runt mig på riktigt.
Man kan ha alla materiella saker i hela världen, men har man inte någon som älskar en villkorslöst och en trygg punkt i livet så känns allt det värdelöst. Jag har insett, för varje dag jag har spenderat med M sedan jag träffade honom, vad sann och total lycka är. Det känns helt enkelt som att jag har hitat hem i hans armar.

En onsdag kunde inte vara bättre när man känner som jag gör. 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: