Hoppla, vilket race det är till toppen

Tankar & funderingar 2008-06-24 21:18:40
Kommentera - 0 st

Sitter just o kollar igenom alla bloggar som ligger i topp. Vilket race det är o få flest besökare, flest kommentarer etc. Gick in på Blondinbellas, Stina-Lees o Kenzas bloggar m.fl. Dom tjejerna ligger i som bara den. Jag måste säga hatten av till dom. De har bloggat länge o vet precis vad som får människor till just deras bloggar. Mycket av det är säkert bara fasination o nyfikenhet av besökarna. Kan tänka mig att de får många kommentarer som inte är så nice av människor som e allmänt svartsjuka på dom. Men tänk er att Blondinbella inte ens är 18 år ännu o har ett antal företag redan som generera en massa pengar. Det är verkligen ingen lätt grej o fixa. Så dom tjejerna som "playa-hejtar" henne o alla andra duktiga bloggare borde sätta sig ner o tänka två gånger innan dom går in o säger dumma saker eller kastar flaskor på nån de inte ens känner.
Jag förstår inte varför dom lägger energi på o kommentera i deras bloggar eller bara vara allmänt dumma. Starta en egen blogg o försök komma upp i samma status som dem. Då får de uppleva samma saker.....kanske. Kan tänka mig att det är dessa tjejers livstil o blogga nu. Det är en del av deras vardagliga liv. Nått de gör naturligt..nått som jag börjar förstå nu.
Men som jag läste en gång en artikel där de hade interjuvat Isabella Löwengrip så sa hon att hon vart alldeles för hängiven sin blogg o spenderade för mycket tid att fixa o dona. Hon var visst tvungen o vara ner o sluta blogga så mycket. O jag kan lugnt förstå henne. Det finns igen annan som går omkring me min hjärna, mina ögon , min näsa o mina örna. Ingens om upplever saker på det sättet jag gör det. O ingen som kan beskriva det som jag kan. Man vill liksom inte missa nått. Inte den minsta detalj känns d som..speciellt inte med bloggdesignen t.ex.
De krävs mycket pill me att bara få sin sida så snygg o fin som de har sina. Tro mig, jag e rätt ny i den här världen själv. Sitter konstant o lär mig nya saker o kodar om o fixar me hur bloggen ser ut. Trodde aldrig att det skulle ta så mycket av min tid som det gör. Men som tur har en bästa vän (u know it's u Chickenlegs..love u) som pushar mig o skriva inlägg o vara aktiv. Säger jämt "Har du bloggat idag? Du borde skriva nått." Tror nog alla behöver nån som ger en lite extra stöd. Jag vet att jag behöver de emellanåt när jag verkligen inte känner för att skriva en enda bokstav.

Jag menar, det är ju trots allt min egen "dagbok" o den skriver inte av sig själv. Är ju jag som har satt igång den så det är jag som måste hålla den uppdaterad. Det tar tid o energi o hålla igång en blogg. Måste komma på bra saker o snacka om o inte bara skriva ner massa goja som utfyllnad. Men de är superkul när man verkligen vill ventilera nått ämne eller visa upp nått man vill att många ska se. De e kul o se att man faktiskt har besökare som kommer in o kommenterar. Just nu känner jag att de många av mina vänner som e inne o kikar varje dag (tack sötisar..), men märker även att de börjar komma in kommentarer från andra bloggare. De verkligen jätteroligt =).

Det krävs en hel del motivation o vilja o ta sig till toppen, men vill man så kan man. Så enklet är det egentligen.

Så till alla er som sitter vid era datorer varje dag o skriver..my hat is off to u! Ni e grymma allihop. =)

Puzz

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: